احمد الحسن کیست ؟





الشیخ الفاضل عبد العال سلیمة

] یتحدى علماء الشیعة للمناظرة

 حول دعوة

الإمام أحمد الحسن الیمانی (ع)

 

الشیخ عبد العال سلیمة یؤمن بالإمام أحمد الحسن الیمانی وصی ورسول  الإمام المهدی محمد ابن الحسن علیه السلام




 

باسلام. هدف از اوردن این مطلب ورود دوستان دریک بحث تحقیقی است و  مدیر وبلاگ نظرخاصی نسبت به صحت وسقم ان ندارد. 

 

بسم الله الرمن الرحیم


بشارت باد منتظران ظهور قائم ال محمدع

 

سفارش پیامبرص را که فرمود :من دو چیز گرانبها را در میان شما می گذارم کتاب خدا وعترتم پس اگر به انها تمسک جوییدهرگز

گمراه نمی شوید


از شما دوستان گرامی می خواهم برای دریافت حقیقت به هیچ چیزی جز انچه پیامبر خدا سفارش کرده استناد نکنید

تا انشالله خدا نور حق را بر دلتان بتاباند تا بر کشتی اهل بیت سوار شوید تا در این طوفان های فتنه های اخر زمان در امان مانید

           


همانا ظهور کرد فرستاده ای از جانب امام مهدی ع همان یمانی موعود که نامش احمد ع است . و در کتاب‌های آسمانی وصیت رسول الله ص و روایات اهل بیت ع و اهل سنت نام و صفات و ... دقیق ایشان ذکر شده استfarsi.almahdyoon.org


https://www.facebook.com/groups 

/149476188476720/ 

   کسانی که فیس بوک دارند وخواهان پاسخ گویی به این مهم

انصار امام مهدی (ع) - تالار گفتگوى فارسی

farsi.almahdyoon.org

الیمانی أنصار الله انصار الإمام المهدی السید أحمد الحسن وصی رسول الإمام الحجة القائم المهدی محمد بن


               انظروا الی ما قال ولا تنظرو الی من قال   غررالحکم فصل 30 حدیث 11


حضرت علی ع :الحکمة ضالة المؤمن فخذ الحکمة و لو من اهل النفاق

حکمت گمشده مؤمن است پس فرا گیر حکمت را و اگر چه از اهل انفاق باشد پس هر گاه کلمه از حکمت یا

نصیحت موعظتى از کسى شنیدى آنرا دریافت کن و اگر چه گوینده آن منافق یا مشرک باش

نهج البلاغه ص 1122 حکمت 77

 امام علی (ع) در پاسخ حارث چنین

 امام فرمود یَا حَارِثُ إِنَّکَ نَظَرْتَ تَحْتَکَ وَ لَمْ تَنْظُرْ فَوْقَکَ فَحِرْتَ

اى حارث ! تو زیر پاى خود را دیدى ، اما به پیرامونت نگاه نکردی، پس سرگردان شدی،


إِنَّکَ لَمْ تَعْرِفِ الْحَقَّ فَتَعْرِفَ مَنْ أَتَاهُ

تو حق را نشناختى تا بدانى که اهل حق چه کسانى مى باشند؟

وَ لَمْ تَعْرِفِ الْبَاطِلَ فَتَعْرِفَ مَنْ أَتَاهُ

و باطل را نیز نشناختى تا باطل گرایان را بدانی.

وهمچنین به استناد

 یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِن جَاءکُمْ فَاسِقٌ بِنَبَأٍ فَتَبَیَّنُوا أَن تُصِیبُواقَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَى مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِینَ ﴿6﴾   حجرات 

از شما می خواهم که تمام استناد شما قران وحدیث با ادرس باشد بدون اجماع وعقل در جواب مطالب داده شده بفرمایید یا انشاالله از پذیرنده دعوت سید یمانی باشید


قال الله تبارک وتعالی :

ان الذین یکتمون ما انزلنا من البینت والهدی من بعد ما بینه للناس فی الکتب اولئک یلعنهم الله ویلعنهم اللعنون

ترجمه: کسانی که دلایل روشن وهدایتی را که نازل کرده ایم انهم بعد از آنکه در کتاب (قران) انرا برای مردم بیان نمودیم کتمان (انکار) کردند خداوند متعال ونفرین کنندگان آنها را لعنت ونفرین مینمایند.  ((سوره بقره ایه 159)

مسؤولیة العالم إذا ظهرت البدع
 
قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ( صلى الله علیه و آله )  " إِذَا ظَهَرَتِ الْبِدَعُ فِی أُمَّتِی فَلْیُظْهِرِ الْعَالِمُ عِلْمَهُ ، فَمَنْ لَمْ یَفْعَلْ فَعَلَیْهِ لَعْنَةُ اللَّهِ
هنگامی که بدعتی در امت من نمایان گردد پس بر عالم است که حقیقت آن را بیان نماید واگر اینچنین نکند پس نفرین ابدی خداوند شامل او خواهد شد.  ((اصول کافی جلد 1صفحه 54
 


قال امیرالمومنین علی ابن ابیطالب صلوات الله علیهما اذا ظهرت البدع فعلی العالم ان یظهر علمه فان لم یفعل سلب منه نور الایمان.
ترجمه: هنگامی که بدعتها ظهور میکنند بر عالم وظیفه وتکلیف است که حقیقت وعلم صحیح را بیان نموده وگرنه نور ایمان از او گرفته خواهد شد
 پس بر کسانی که اینها را بدعت می دانند واجب است از قران واهل بیت دلایل رد خود را بگویند

پیامبر اسلام(ص) باشیم: انّی تارکٌ فیکم الثقلین کتاب الله و عترتی اهل بیتی (ع) فان تمسکتم بهما لن تظلّوا ابدا 


            خلاصه دعوت


             بسم الله الرحمن الرحیم

               الحمد لله رب العالمین

       اللهم صل على محمد وآل محمد الأئمة والمهدیین وسلم تسلیما کثیرا

 

علامات ظهور

 

رسول خدا (ص) فرمود: بر حجاز (عربستان) مردی که اسمش ، اسم حیوان است حکومت می کند (فهد = یوزپلنگ) . اگر از دور به او نگاه کنی درچشمش انحراف (چپی) می بینی ولی اگر به او نزدیک شدی در چشمش مشکلی نمی بینی ، جانشین یا خلیفه اش برادرش که اسمش عبدالله است خواهد بود . وای بر شیعه ما از دست او ، پس این جمله را سه بار تکرا نمود ، بشارت مرگش (فهد) را به من بدهید شما را به ظهور حجت بشارت می دهم . مائتان وخمسون علامة ص 122

 

امیر المومنین (ع) فرمود : در بین دستان قائم  (در زمان ظهور ایشان) مرگ سرخ و مرگ سفید می باشد . و ملخ به جا و نابجا قرمز به رنگ خون می باشد . همانا که مرگ سرخ شمشیر می باشد و مرگ سفید طاعون و وبا .  الغیبة للطوسی ص 438 . ارشاد المفید ص 359 .  الغیبة للنعمانی ص 277

 

امام علی ع فرمود : صاحب مصر علامت علامتها است و نشانه او آن است که دارای امارت (حکومت) است . (محمد حسنی مبارک) . قلب او حسن است و سر او محمد و نام جدش را تغییر می دهد . اگر بیرون رفت بدانید که مهدی درهای شما را خواهد کوبید . پس قبل از آن که درهایتان را بکوبد بسوی او ولو بر روی ابرها پرواز کنید یا سینه خیز بر روی برف (یخ) بشتابید . ماذا قال علی ع عن آخر الزمان ص 330

 

 

   علامات قیام

 

امام صادق (ع) فرمود : قبل از قیام قائم پنج علامت حتمی می باشد . یمانی ، سفیانی ، صیحه ، قتل نفس زکیه و خسف بیداء . کمال الدین ج 2  ص 678 . الغیبة للنعمانی ص 261 . بحار الأنوار ج 52  ص 209

 

امام صادق (ع) فرمود : نداء حتمی است ، و سفیانی حتمی است ، و یمانی حتمی است ، و قتل نفس زکیه حتمی است ، و کف دستی که در آسمان ظاهر می شود حتمی است . الغیبة للنعمانی ص 262 . بحار الأنوار ج 52  ص 233

 

امام رضا (ع) : قبل از این امر سفیانی و یمانی و مروانی و شعیب بن صالح و کف دست خواهند بود. الغیبة للنعمانی ص 253 . بحار الأنوار ج 52  ص 233

 

http://www.nasa.gov/multimedia/imagegallery 

/image 

_featuق1323html

 

  یمانی(ع)  کیست

 

در ابتدا لازم است بدانیم که مکّه در تهامه است و تهامه در یمن . پس محمّد و آل محمّد(ص) همگی یمانی هستند . یعنی محمّد(ص) یمانی است و علی(ع) یمانی است و امام مهدی(ع) یمانی و دوازده مهدی(ع) یمانی و مهدی اوّل(ع) نیز یمانی است

 

 رسول خدا(ص) فرمود : همانا ایمان در مکّه ظهور کرد و مکّه در تهامه و تهامه در سرزمین یمن است و به همین سبب کعبه را "کعبهء یمانیه" می گویند . بحار الأنوار ج22  ص137

 

رسول الله(ص) فرمود : همانا بهترین مردان اهل یمن هستند و ایمان یمان و من نیز یمانی هستم . بحار الأنوار ج57  ص 232

 

رسول الله (ص) فرمود : قیام سه نفر یعنی خراسانی و سفیانی و یمانی در یک سال در یک ماه در یک روز واحد است . هدایت یافته ترین پرچم ، پرچم یمانی است . او هدایت به حق می کند . یوم الخلاص ص 547

 

امام صادق (ع) فرمود : قیام سه نفر یعنی خراسانی و سفیانی و یمانی در یک سال در یک ماه در یک روز واحد است . هدایت یافته ترین پرچم ، پرچم یمانی است . او هدایت به حق می کندند . الغیبة للطوسی ص 271 . الارشاد ج 2 ص 357 . الغیبة للنعمانی ص 225 . بحار الأنوار 52 

ص 210

 

امام باقر(ع) فرمود : در پرچـمها پرچـمى هدایت یافته تر از پرچم یمانى نیست و آن پرچم هدایت است . چون که شما را به صاحبتان دعوت می کند ، و اگر یمانى خروج کرد فروختن اسلحه حرام مى شود . و اگر یمانى خروج کرد , بپا خیز بسوی او . که همانا پرچمش پرچم هدایت است . و جایز نیست مسلمانان از او سرپیچى کنند ، و اگر کسى اینکار را انجام دهد از اهل جهنم مى باشد . زیرا که او دعوت به حق و هدایت به راه راست مى کند . الغیبة - محمد بن ابراهیم النعمانی  ص 264 . بحار الأنوار ج 52  ص 232

 

نکات بسیار مهم از حدیث فوق

 

جایز نیست هیچ مسلمانی از او سرپیچى کند ، و اگر کسى اینکار را انجام دهد از اهل جهنم مى باشد

و این به این معنى مى باشد که یمانى صاحب ولایت الهى است و هیچ کس صاحب این ولایت نمى باشد بطوریکه اعراض از او ، انسان را وارد جهنم کند (حتى اگر نماز بخواند و روزه بگیرد) مگر اینکه از خلفاى خداوند در زمین باشد که عبارتند از پیامبران ع  و مرسلین ع  و امامان ع  و  

مهدیین عاو دعوت به حق و هدایت به راه راست مى کند

و دعوت به حق و راه راست یا صراط مستقیم به معنى این است که این شخص اشتباه نمى کند تا مردم را وارد باطل کند یا اینکه آنها را از حق خارج سازد . و این به این معناست که او معصوم و منصوص العصمة است . بنابراین ، این قید در حدیث ، ثمره بزرگی در مشخص کردن شخصیت یمانی دارد . و برداشت هر معنى دیگری از این جمله ( دعوت به حق و هدایت به راه راست مى کند) آن را لغو و بی فایده می کند . زیرا دیگر روشن کننده خصوصیات شخصیت یمانى نمى باشد . و أئمه علیهم السلام از گفتن کلام لغو مبرا هستند


امام باقر (ع) فرمود : بر حذر باشید از کسانی که خود را به دروغ به آل محمد نسبت می‌دهند . که همانا برای آل محمد و علی (ع) پرچمی (یک پرچم) است و برای دیگران پرچم ها . پس در جای خودت ثابت باش و از هیچ‌کس ابداً تبعیت نکن تا مردی را از فرزندان حسین (ع) ببینی که با او وصیت رسول خدا و پرچم او و سلاح او باشد . تفسیر العیاشی ج 1  ص 64 . بحار الأنوار ج 52  ص 222 . إلزام الناصب ج 2  ص 96

 

امام صادق(ع) فرمود : صاحب این امر با سه خصوصیت شناخته می‌شود که در هیچ‌کس جز او نیست . او نزدیکترین مردم به کسی که قبل از او است می‌باشد و اووصیش است . با او سلاح رسول الله (ص) است . با او وصیت رسول الله (ص) می‌باشد . بصائر الدرجات  ص 202 . الکافی ج1 ص379

 

 :از حرث بن المغیره گفت به ابی عبدالله (ع) گفتم صاحب این امر با چه چیزی شناخته می شود ؟ فرمودند : ( با متانت و وقار و علم و وصیت ) بصائر الدرجات ص 509 .

 

 

پس یمانی ع با وصیت و پرچم و سلاح رسول الله ص شناخته می شود

 

 

سید احمد الحسن ع تنها کسی می‌باشد که با وصیت رسول الله ص بر ما احتجاج می‌کند و نام ایشان به عنوان مهدی اول ع و همچنین اولین ایمان آورنده به امام مهدی ع یعنی اولین سیصد و سیزده نفر در وصیت مقدس پیامبر ص ذکر شده است

 

وصیت رسول الله ص


از امام صادق(ع) از پدرانش(ع) از امیر مؤمنان(ع) که فرمود : پیامبر خدا(ص) در شبى که وفات او بود به على(ع)فرمود که یا ابا الحسن صحیفه و دواتى حاضر کن. و پیامبر خدا(ص) وصیتش را املا فرمود تا اینکه به این جا رسید که فرمود : یا على پس از من دوازده امام خواهند بود و پس از آنها دوازده مهدى . و تو یا على نخستین دوازده امام مى باشى . و حدیث به درازا کشید تا اینکه فرمود: یا علی تو خلیفه و جانشین من بر امتم پس از من می باشی . پس زمانی که وفات تو رسید خلافت را به فرزندم حسن تسلیم کن ......  و اگر وقت وفات حسن العسکری رسید خلافت را به فرزندش م ح م د ، مستحفظ از آل محمد(ص) تسلیم کند و ایشان دوازده امام مى باشند و سپس دوازده مهدى بعد از او مى باشند . پس اگر مرگ به سویش (حجة ابن الحسن) آمد خلافت را به فرزندش , نخستین مهدیین تسلیم کند که سه نام دارد ، نامى مانند نام من و نام پدرم : عبد الله و احمد و نام سوّم مهدى است . و او اولین ایمان آورنده (به پدرش) است . الغیبة طوسی ص150 . بحار الأنوار ج 53 ص 147 . بحار الأنوار ج 36 ص 260 . غایة المرام ج 2 ص 241 . (کتاب الغیبه شیخ طوسى(فارسى) ص 300)  و چندین کتاب معروف دیگر


مهدیین(ع)  کیستند


امام صادق(ع) فرمود : از ما بعد از قائم(ع) دوازده مهدى از فرزندان حسین(ع) می باشند . مختصر بصائر الدرجات ص49 . بحار الأنوار ج 53  ص 148


امام سجّاد(ع) فرمود : قائم ما قیام می کند سپس بعد از او دوازده مهدی خواهند بود . شرح الاخبار ج 3 ص 400


ابی بصیر گوید : به امام صادق جعفر بن محمّد(ع) گفتم : ای پسر رسول خدا از پدرتان امام باقر(ع) شنیدم که فرمود : پس از قائم دوازده امام می باشند . امام صادق(ع) فرمود : بلکه ایشان فرمود دوازده مهدی و نگفت دوازده امام و ایشان از شیعیان ما می باشند که مردم را به ولایت ما و شناساندن حق ما دعوت می کنند . کمال الدین و تمام النعمه ج 2  ص 358 . بحار الأنوار ج 53  ص 145

 

امام علی ع فرمود : در حیره مسجدی بنا خواهد شد که پانصد در خواهد داشت در آن خلیفه و جانشین قائم عجل الله تعالی فرجه نماز خواهد خواند . زیرا مسجد کوفه برای آنان کوچک و تنگ است . در آن دوازده امام عدل نماز خواهند خواند . تهذیب الاحکام ج 3 ، ص 253-254 . بحار الأنوار ج 52 ، ص 374

 

 یمانى ع  نخستین مهدیون ع


نتیجه گرفتیم که یمانى حجتی از حجتهای خدا در زمین است و معصوم و منصوص العصمـة است ، و در روایات متواتـر و متن هاى قطعى موجود است که حجتهای الهی پس از پیامبر اکرم(ص) ائمه دوازده گانه(ع) ومهدیون دوازده گانه(ع) مى باشند . و غیر از ایشان هیچ حجت معصوم دیگری بر زمین نمى باشد و آنها تمام نعمت و کمال دین و ختم رسالات آسمانی هستند , که یازده امام از ایشان از دار دنیا رفته اند و امام مهدى(ع) و دوازده مهدى(ع) باقى مانده اند . و یمانى مردم را به سوی امام مهدى(ع) دعوت مى کند ،و وصی اوست طبق روایات پس یمانى باید نخستین مهدیون باشد

 

و این ثابت است که اولین از مهدیون در زمان ظهور امام مهدى(ع) موجود می باشد . و او نخستین کسى است که به امام مهدى(ع) ایمان می آورد و مردم را برای قیام پدرش آماده می سازد . و این جمله (او اولین کسی است که به حضرت مهدی(ع) ایمان می آورد) در وصیت پیامبر خدا(ص) ذکر شده است . و از اینجا شخص یمانى منحصر مى شود در مهدى اول (از مهدیون دوازده گانه) . و احادیث معصومین علیهم السلام ، نام و صفات و محل سکونتش را به تفصیل بیان کرده اند . نامش احمد و کنیه اش عبدالله یا همان اسرائیل است . و مردم او را اسرائیلى می نامند و ناگزیرند که او را اسرائیلی بنامند . پیامبر خدا(ص) فرمود : نامم احمد است و من عبدالله هستم . نامم اسرائیل است و هر آنچه که او را امر کرده مرا نیز امر کرده است و هر آنچه او را اشاره کرده مرا نیز اشاره کرده است . تفسیر عیاشى ج 1 ص 44 . برهان ج 1 ص 95 . بحار الأنوار ج 7 ص 178


و مهدى اول نخستین سیصد و سیزده نفر است و او از بصره مى باشد و در گونة راستش اثر و در سرش شوره است و بدنش مانند بدن موسى بن عمران(ع) و در کمرش ختم نبوت و در وصیت پیامبر خدا(ص) مذکور مى باشد . و او عالم ترین خلق پس از ائمه(ع) به قرآن و تورات و انجیل است و در آغاز ظهورش جوان است ، در حدیثی از پیامبر خدا(ص) که در آن علامات ظهور را ذکر می کند آمده است : ... سپس جوانى را ذکر کرد و فرمود: اگر وى را مشاهده کردید با وى بیعت کنید چون او خلیفهء مهدى(ع) است . بشارة اسلام ص 30


یمانی موعود سید احمد الحسن ع

 

حذیفه گوید : شنیدم که رسول الله (ص) درباره مهدی فرمود : همانا با او بین رکن و مقام بیعت می کنند و اسمش احمد و عبد الله و مهدی است . این سه اسم نامهای او می باشند . الغیبة - طوسی ص 454 . الغیبة - طوسی ص 470 . بحار الأنوار ج 52 ، ص 291

 

از امیر مؤمنان(ع) در خبرى طولانى که در آن اصحاب قائم(ع) را ذکر می کند آمده است که : اولین آنها از بصره و  آخرین آنها از ابدال مى باشد . بشارة الاسلام  ص 148

 

از امام صادق(ع) در روایتى طولانى که نام یاران قائم(ع) را ذکر می کند آمده است : و از بصره ..... احمد . بشارة الاسلام  ص 181

 

امام باقر(ع) فرمود : قائم دو نام دارد نامى مخفى و نامى آشکار، نام مخفی احمدو نام آشکار محمداست.  کمال الدین وتمام النعمة  ج 2  ص 653

 

احمد نام مهدى اول است و محمد نام امام زمان(ع) مى باشد همانطور که در وصیت پیامبر خدا(ص) به آن اشاره شد . نام در زبان عربی کنایه از شخصیت می باشد ومعنی کلام امام(ع) این است که قائم دو شخصیت دارد یعنی دو نفر از اهل بیت بنام قائم نامیده شده اند

 

امام باقر(ع)  فرمود : براى خداى تعالى گنجى در طالقان است نه طلاست و نه نقره بلکه دوازده هزار نفر در خراسان اند که شعارشان "احمد ... احمد" است و رهبر آنها جوانى از بنى هاشم سوار بر قاطرى سپید رنگ أست و پیشانى بندی قرمز رنگ بر پیشانی بسته است، گویی به او مى نگرم که از رود فرات هم مى گذرد اگر دعوت او را شنیدید بسوى او بشتابید حتى اگر مجبور باشید سینه خیز بر روی یخها حرکت کنید . منتخب الانوار المضیئه ، ص 195

 

سید احمد الحسن تنها کسی می‌باشد که مردم را به حاکمیت خداوند دعوت می‌کند و حکومت را از آن خلیفه خدا یعنی امام مهدی ع می‌داند و هر گونه انتخابات و شوری را بر خلاف سنت پیامبر ص دانسته و پرچم ایشان ص را بر افراشته است که همانا پرچم البیعة لله یا حاکمیت از آن خداوند است می‌باشد

 

پرچم رسول الله ص


 امام صادق (ع) فرمود : پرچم مهدی (ع) البیعة لله عزوجل (بیعت و حاکمیت از آن خداست) می‌باشد . کمال الدین ج 2 ص 654


رسول الله ص فرمود : وای وای بر امتم از شورای بزرگ و شورای کوچک . از ایشان درباره آن سؤال شد . پیامبر ص فرمود : اما شورای بزرگ در شهر خودم بعد از وفاتم برای غصب خلافت برادرم و غصب حق دخترم منعقد می‌شود . و اما شورای کوچک در غیبت کبری در زوراء (بغداد) برای تغییر سنتم و تبدیل و عوض کردن احکامم منعقد می‌گردد. مائتان وخمسون علامة ص 130

 

قُلِ اللَّهُمَّ مَالِکَ الْمُلْکِ تُؤْتِی الْمُلْکَ مَن تَشَاء وَتَنزِعُ الْمُلْکَ مِمَّن تَشَاء   .  بگو خداوندا مالک حکومتها تویی ، به هر کس بخواهی ، حکومت می ‏بخشی ، و از هر کس بخواهی ، حکومت را می ‏گیری  . آل عمران:26

 

أَمْ یَحْسُدُونَ النَّاسَ عَلَى مَا آتَاهُمُ اللّهُ مِن فَضْلِهِ فَقَدْ آتَیْنَآ آلَ إِبْرَاهِیمَ الْکِتَابَ وَالْحِکْمَةَ وَآتَیْنَاهُم مُّلْکًا عَظِیمًا   .  آیا مردم بر آنچه خداوند از فضل خویش به ایشان عطا کرده است حسادت می‌ورزند . همانا ما به آل ابراهیم کتاب و حکمت عطا کرده‌ایم و به آنان حکومت عظیمی عطا کرده ایم  . النسا:54

 

إِنِّی جَاعِلٌ فِی الأَرْضِ خَلِیفَةً   .  من در زمین جانشینی قرار می‌دهم  . البقرة:30

 

یَا دَاوُودُ إِنَّا جَعَلْنَاکَ خَلِیفَةً فِی الْأَرْضِ فَاحْکُم بَیْنَ النَّاسِ بِالْحَقِّ   .  ای داوود ما تو را در زمین جانشین قرار داده‌ایم . پس با حق بین مردم حکم کن  . ص:26

 

سلاح رسول الله ص


مفضل بن عمر گفت : شنیدم امام صادق (ع) می‌فرمود :  همانا برای صاحب این امر دو غیبت است . در یکی از آنان به اهلش باز می‌گردد و در دیگری گفته شود : هلاک شده . در کدام وادی سلوک می‌کند . گفتم : در آن زمان چکار کنیم . فرمود : اگر کسی مدعی شد از او از عظائمی (مسائل عظیم) سؤال کنید که کسی که همانند اوست بتواند جواب بدهد . الغیبة النعمانی  ص173


 امام صادق (ع) فرمود : همانا مثل سلاح در ما مانند تابوت است در بنی اسرائیل . یعنی هر کس صاحب تابوت بود صاحب ملک بود . پس هر کس از ما سلاح نزدش باشد علم نزدش است . کافی ج 1 ص 238


سید احمد الحسن ع با سلاح رسول الله ص که سلاح تمام انبیاء ع و اوصیا ع می‌باشد و همان علم است بر ما احتجاج می‌کند

کتاب‌های ایشان مانند کتاب توحید که در آن توحید ناب و خالی از هرگونه شرک و یا کتاب متشابهات قرآن که چهار جلد از موضوعات مختلف مانند تاویل آیات متشابه و سؤالاتی که صدها سال هیچ عالمی قادر به جوابگویی آنها نبوده و کتاب‌های فراوان دیگر نشان دهنده ی علمی است که فقط متعلق به حجج الهی می‌باشد . همچنین سید احمد الحسن ع از علمای هر کتاب آسمانی عالمتر می‌باشد و همه آنها را به مناظره با کتاب‌های خودشان دعوت کرده است

 

 کتابهای بسیاری هم از ایشان به صورت اینترنتی می باشد   http://www.mypage.tv/users//eslam/ 

/ahmad/ketabha.htm

و برخی هم چاپ شده


امکان  بداء

 

وَوَاعَدْنَا مُوسَى ثَلاَثِینَ لَیْلَةً وَأَتْمَمْنَاهَا بِعَشْرٍ فَتَمَّ مِیقَاتُ رَبِّهِ أَرْبَعِینَ لَیْلَةً   .  و با موسى سى شب وعده گذاشتیم ، و آن را به ده شب دیگر پایان بخشیدیم ، چندانکه میقات پروردگارش چهل شب کامل شد  .  الاعراف:142

 

ابـوبـصـیر گوید : امام صادق ع فرمود : خداى تعالى به عمران ع وحى کرد که من به تو پسرى مى بخشم ، سالم و مبارک که بـه اذن خـدا کـور مـادر زاد و پـیـس را درمـان کـنـد و مـردگـان را زنـده کـنـد و او را رسولی برای بنی اسـرائیـل قـرار می دهم . عمران این مطلب را به همسرش حنة که مادر مریم است گزارش داد . چون به مریم حامله گشت ، فکر مى کرد که حملش پسر است ، چون او را زائید (و دید دختر اسـت) گـفـت : پـروردگـارا ! مـن دخـتـر زائیدم . و پسر مانند دختر نیست . یعنى دختر که پیغمبر نمى شود . خداى عزوجل (درباره او) مى فرماید: خدا به آنچه او زائیده داناتر است ، سـپـس چون خداى تعالى عیسى را به مریم بخشید، او همان پیغمبرى بود که به عمران بشارت داده شده بود و به او وعده کرده بودند . پـس هـرگـاه مـا دربـاره مـردى از خاندان خود چیزى گفتیم . و در فرزند یا فرزند فرزند او انجام شد آن را انکار نکنید .کافی ج 1 ص 535 . بحار الأنوار ج 52   ص 119

 

امـام صـادق عـلیـه السـلام فرمود: هرگاه درباره مردى سخنى گوئیم و در او نباشد و در فرزند یا فرزند فرزند او باشد، آن را انکار نکنید ، زیرا خداى تعالى هر چه خواهد مى کند. کافی ج 1 ص 535


چک دکترمصدق ... خبران لاین



چک دکترمصدق در وجه هاشمی رفسنجانی/ سند

تاریخ - پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی نوشت:

مرحوم دکتر مصدق طی نامه ای در آذرماه سال 1343 ضمن تمجید از کتاب سرگذشت فلسطین؛ چکی را به منظور حمایت از تجدید چاپ آن برای نویسنده کتاب ( هاشمی رفسنجانی ) فرستادند.

دکتر مصدق پس از مطالعه کتاب هاشمی گفت: «از کتاب سرگذشت فلسطین نهایت استفاده را کردم حیف است که این کتاب در گوشه ای بلامطالعه بماند ». اسناد ساواک در ارتباط با حمایت مرحوم دکتر محمد مصدق و همچنین سفیر اردن در ایران از هاشمی رفسنجانی نویسنده کتاب سرگذشت فلسطین در سال 1343 بدین شرح است:
 

 

امامزاده اقاعلی عباس وشاهزاده محمد.... همشهری ان لاین







اشنایی با آرامگاه امامزاده آقاعلی عباس و شاهزاده محمد - اصفهان


فرهنگ و تاریخ > تاریخ ایران
 - همشهری آنلاین- محمد ملاحسینی:
بقعه امامزاده آقاعلی عباس و شاهزاده محمد در 30 کیلومتری
 شهر نطنز و 8 کیلومتری شهر بادرود، در استان اصفهان قرار دارد

این بنا آرامگاه 2 تن از فرزندان امام موسی کاظم (ع) به نام‌های امام زاده آقاعلی عباس (ع) و شاهزاده محمد (ع) است که همه ساله مورد استقبال میلیون‌ها زائر از سراسر ایران قرار می‌گیرد.


ساختمان حرم در صحن به مساحت 36000 متر مربع ایجاد و از این میزان حدود 13000 متر مربع زیربنای آن تنها با تغییرات کمی مطابق با طرح احداث گردیده است.

در اطراف آن 400 باب زائر سرا احداث شده و زیر بنای ساختمان حرم مطهر 5000 متر مربع می باشد.

این بنا در 2 طبقه با 10 رواق و 4 سردرب ورودی ساخته شده است . ارتفاع گنبد 45 متر و قطر آن 23 متر می‌باشد و این بارگاه دارای دو گلدسته به ارتفاع 40 متر و قطر 3.5 متر است.


نمای داخلی گنبد و بارگاه ملکوتی امامزاده آقا علی عباس و شاهزاده محمد (ع) با مهارت بسیار و با طرز زیبا آینه کاری و گچ بری شده است که نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند و کاشی‌کاری انجام شده به سبک دوران صفویه و گورکانی و ... می‌باشد.

نوشته شدن آیاتی از قرآن مجید بر کتیبه‌ها در اطراف ساختمان حرم مطهر نیز از دیگر تزئینات این بنا می‌باشد.


کاشیکاری نمای داخل ایوان و سقف و نمای خارجی جنوب غربی این مجموعه یکی ازشاهکارهای برجسته بوده که در سال 1367 شمسی آغاز و در سال 1370 به اتمام رسیده است.



شروع مجدد . ارسال توسط : ساغر




هر چند حال و روز زمین و زمان بد است


یک تکه از بهشت در آغوش مشهد است

حتی اگر به آخر خط هم رسیده ای

آنجا برای عشق شروعی مجدد است

ویزگی شهرهای مذهبی ... . روزنامه عصرمردم .

 
ویژگی شهرهای مذهبی
«به بهانه دهه کرامت»
محمد عسلی
 
همانگونه که آثار وجودی پیامبران (ص) ائمه اطهار (س)، صلحا و علمای بزرگ در شهر یا کشوری به لحاظ غنای معنوی و فرهنگی مهم و از برکات حضور آنها جامعه و حتی مکان­­ها متحول می­شوند و از آن انسان­ها تأثیر می­گیرند، زیارتگاه­های دینی و مذهبی نیز چنین تحول و تأثیری را رقم می­زنند.
به عنوان مثال مکه مکرمه و مدینه منوره قبل از ظهور اسلام دارای چنین شهرت و اعتبار و عمران و آبادانی نبوده­اند.
در ایران قبل و پس از پیروزی انقلاب اسلامی هم شهرهایی چون مشهد، قم و شیراز به لحاظ وجود مرقد مطهر حضرت امام رضا (ع) حضرت معصومه (س) و حضرت احمدابن موسی (ع) (شاهچراغ) شهرهای مذهبی تلقی شده و این زیارتگاه­ها تأثیرات بسزایی در تحولات معنوی و فرهنگی داشته و دارند و به چنین مکان­هایی امتیازات و ویژگی­های خاصی بخشیده­اند که می­توان اهم آنها را در موارد زیر خلاصه کرد.
□ الف: امتیازات دینی و مذهبی 
 
مردم مسلمان به ویژه ایران با حضور در این مکان­های مقدس ضمن تجدید پیمان و ابراز ارادت به خاندان عصمت و طهارت نخست یادآوری غنا و اعتبار معنوی عملکرد شهدای کربلا (ع) به ویژه حضرت امام حسین (ع) را برای خود ارزش دانسته از آنها طلب عفو و مدد در امورات زندگی کرده بر اقدام شجاعانه آنها در ستیز با ظلم، کفر و جهل ارج می­گزارند و آنها را الگویی برای زندگی و قدم گذاشتن در صراط مستقیم می­دانند.
□ ب: توسل به خدا در زیارتگاه­های مقدس آرامش­دهنده و امیدافزاست و به لحاظ روحی آثار ارزشمندی در پی دارد. زیرا در قرآن کریم هم آمده: «الا بذکرالله تطمئن القلوب» [یاد خدا اطمینان­بخش قلب­هاست].
بالطبع وقتی فشارها و سختی­های زندگی همه توجهات و التفات­های مادی را بی­اثر می­کند، حضور در چنین مکان­های مقدسی امیدوارکننده و التیام­بخش است.
□ ج: تأثیرات تربیتی و اخلاقی
 
معمولاً مردمی که در شهرهای مقدس که زیارتگاه­های دینی و مذهبی است زندگی می­کنند به لحاظ اخلاقی و تربیتی از ویژگی­های همسو با اهداف معنوی برخوردارند.
به عنوان مثال مردم مشهد و شیراز، ارتباط عاطفی بیشتری با زائرین و جهانگردان دارند تا مردم سایر شهرها و شیراز به همین دلیل در میهمان­نوازی شهره است.
زیرا این سخن پیامبر (ص) است که فرمود: «اکرم الضیف ولو کان کافرا» [مهمان را گرامی بدارید حتی اگر کافر باشد]
تفاوتی که در زیارتگاه­های مذهبی شیعیان در ایران با سایر زیارتگاه­های دینی دیگر مانند کلیسا و کنیسا و امثالهم هست اینکه در زیارتگاه­های شیعیان معمولاً فقط کتاب قرآن برای مطالعه و توسل مورد توجه است بلکه در مطالب و محتوای زیارتنامه­ها به نوعی کفرستیزی، مبارزه با جهل و خرافه، کبرستیزی، دنیاطلبی و ظلم­ستیزی هست و نیز مرز بین خوبی و بدی، زشتی و زیبایی، انسان­دوستی و  انسان­ستیزی، مهربانی و شرارت، خداجویی و خداستیزی کاملاً روشن است و زائرین دو نوع خوی و صفت انسانی و شیطانی را در زیارت حضرت سیدالشهداء احساس و لمس می­کنند.
□ د: امتیازات فرهنگی و هنری
 
بالطبع شهرهای مذهبی تأثیر بیشتر و بهتری به لحاظ فرهنگی و هنری از وجود زیارتگاه­ها می­گیرند. آثار قلمی و هنری بسیاری از پژوهشگران، نویسندگان، هنرمندان و شعرا ملهم از تأثیرات دینی و مذهبی است. حتی بارگاه­ها و مکان­های زیارتی در ترویج هنر خطاطی، نقاشی، معماری، کاشیکاری، منبت، کنده­کاری و سایر هنرهای تجسمی بسیار تأثیرگذار بوده و هستند. این موضوع در شهرها و مکان­های مذهبی مسیحیان هم مانند واتیکان صدق می­کند.
□ هـ: امتیازات سیاسی
 
هر چند شهر مذهبی قم برای جهانیان به ویژه شیعیان شناخته شده بود، اما حرکت آغازین انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) که با قیام 15 خرداد 42 از آنجا آغاز شد و بعد از گذشت 15 سال با تلاش­های ایشان و حضور مردم به نتیجه رسید و به انقلاب عظیمی منجر شد لیکن اخبار انقلاب در رسانه­های خارجی بیشتر شهر قم را مطرح و مشهور کرد. این امتیاز سیاسی خاص قم نیست. بلکه شهر مقدس مشهد هم با حضور امام رضا (ع) در زمان مأمون به شهرت رسید و مورد توجه سیاسیون قرار گرفت.
بالطبع شهرهای مذهبی در مبارزه با استبداد در تاریخ گذشته و معاصر ایران نقش مهمی داشته­اند که نمی­توان از کنار آنها بی­توجه عبور کرد.
□ و: امتیازات آموزشی و تربیتی
 
در شهرهای مقدسی چون مشهد، قم و شیراز حوزه­های علمیه قابل توجه و تأثیرگذاری است که سالیانه هزاران طلبه و دانش­پژوی دینی را از داخل و خارج کشور آموزش داده و تربیت می­کنند. این طلبه­ها در ابعاد مختلف فرهنگی، دینی و سیاسی روی جامعه تأثیرگذارند.
□ ح: امتیازات اقتصادی
 
به لحاظ حضور زائران و جهانگردان در شهرهای مذهبی و هنری رونق اقتصادی و داد و ستدهای بازرگانی در زندگی و امور معیشتی مردم تأثیرگذار است.
و اما بعد.
توجه به امتیازات و تأثیراتی که مختصراً بدان اشاره شد می­طلبد برای شهرهای مذهبی و از جمله شهر شیراز که به لحاظ بعد مسافت تا مرکز کمتر مورد توجه برنامه­ریزان اقتصادی بوده اعتبارات مالی و عمرانی بیشتری قائل شویم زیرا حضور جهانگردان داخلی و خارجی در این شهر به رونق اقتصادی و تعاملات فرهنگی کمک می­کند و اگر خوب اندیشه کنیم این جایگاه­های مقدس کلید فتح بسیاری از دل­هاست. در این مختصر مجال بیش از این نیست. تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.