تاریخچه مسابقات ایران وروسیه . فوتبال ۳


تاریخچه بازیهای ایران و روسیه

تیم ملی فوتبال ایران امشب ساعت 19:30 به وقت تهران در یک بازی دوستانه در شهر ابوظبی با تیم ملی روسیه بازی خواهد کرد، اما این تیم زیاد نا آشنا نیست زیرا تیم کشورمان سه بار در مقابل آن بازی کرده است.


 به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، گرچه این بازی اولین مصاف دو تیم در طول تاریخ دو کشور و با نام روسیه انجام می گیرد، اما با توجه به اینکه نام اسبق این کشور شوروی بوده است، ایران قبلاً با تیم ملی شوروی بازی کرده است.

 در سالهای دهه اول قرن چهاردهم شمسی یعنی در سال 1304 تیم ملی فوتبال ایران برای انجام چند بازی دوستانه راهی باکو شد. در طول سال های اولیه فوتبال در ایران، چندین تیم باشگاهی و منتخب از شوروی به تهران آمد و دیدارهای دوستانه ای را با تیم منتخب تهران و تیم ملی برگزار کردند.

 در پاییز 1308 تیم منتخب جمهوری آذربایجان شوروی به تهران آمد و در 3 بازی دوستانه با نتایج 11- صفر، 4- صفر و 3-1 تیم منتخب تهران را برد. همچنین در پاییز 1323 تیم دینامو تفلیس از شوروی به تهران آمد و در دو بازی دوستانه با نتایج 5 بر 1 و 4 بر صفر تیم ایران را شکست داد.
 در طول سال های دهه 30 و 40 نیز تیم ملی بارها برای اردوی تدارکاتی و بازیهای دوستانه به شوروی رفت و بازیهای دوستانه ای را در آذربایجان، ارمنستان، گرجستان و اوکراین برگزار کرد.اما هیچکدام از آن بازیها با تیم ملی شوروی نبود.

 

                                               === 

                

                     این بازی بانتیجه ۱ برصفر به نفع ایران پایان یافت . 

 

                                     زننده گل محمدرضاخلعتبری 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد