مناجاتی زیبا ازدکتر شریعتی ... گرد آوری . ساحل ا سدی

  Sahel Asadi 

 
 
خدایا ... 
 
به من زیستنی عطا کن که در لحظه ی مرگ بر بی ثمری لحظه ای که برای زیستن گذشته است حسرت نخورم
و مردنی عطا کن که بر بیهودگی اش سوگوار نباشم
بگذار تا آن را من خود انتخاب کنم اما آن چنان که تو دوست میداری
خدایا ...
چگونه زیستن را تو به من بیاموز ، چگونه مردن را خود خواهم آموخت
خدایا ...
رحمتی کن تا ایمان ، نام و نان برایم نیاورد
قوتم بخش تا نانم را و حتی نامم را در خطر ایمان افکنم
تا از آنها باشم که پول دنیا می گیرند و برای دین کار می کنند نه از آنها که پول دین را می گیرند و برای دنیا کار می کنند
ای خدا ...
میدانم که برای عشق زیستن و برای زیبایی و خیر مطلق بودن چگونه آدمی را به مطلق می برد . اخلاص ، یکتایی در زیستن ، یکتایی در بودن و یکتایی در عشق ...
خدایا ...
مرا به ابتذال آرامش و خوشبختی مکشان
اضطرابهای بزرگ ، غمهای ارجمند و حیرتهای عظیم را به روحم عطا کن
لذتها را به بندگان حقیرت بخش و درهای عزیز را بر جانم ریز
خدایا ...
به من توفیق تلاش در شکست ، صبر در نا امیدی ، رفتن بی هموار ، جهاد بی سلاح ، کار بی پاداش ، فداکاری در سکوت ، دین بی دنیا ، مذهب بی عوام ، عظمت بی نام ، خدمت بی نان ، ایمان بی ریا ، خوبی بی نمود ، گستاخی بی خامی ، مناعت بی غرور ، عشق بی هوس ، تنهایی در انبوه جمعیت ، دوست داشتن بی آنکه دوستم بدارند روزی کن
و همواره با من بمان و تنهایم مگذار
بگذار نخی به انگشتانم ببندم تا هرگز فراموشت نکنم
که آرامش دل تنها با یاد تو میسر است
توفیقم ده که بیش از طلب همدردی ، همدردی کنم
بیش از آنکه مرا بفهمند دیگران را درک کنم
بیش از آنکه دوستم بدارند ، دوست بدارم
زیرا در عطا کردن است که می ستانیم
و در بخشیدن است که بخشیده می شویم
و در مردن است که حیات ابدی می یابیم
آمین یا رب العالمین 
 
نظرات 5 + ارسال نظر
زیتون 300۰ جمعه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 21:29 http://zatun3011.persianblog.ir

میترا جمعه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 21:57 http://pouyacarpet.mihanblog.com/

112345678911110245210221سلام
با « دختران قالی باف » آپم
منتظرتم

میترا جمعه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 21:58 http://pouyacarpet.mihanblog.com/

124691357822120490420442سلام
با « دختران قالی باف » آپم
منتظرتم

مصطفی نمازیان دوشنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 15:18 http://edvardo.blogfa.com

بنام خدا
با مطلبی تحت عنوان" اعتدال و عدالت، حلقه مفقوده جریان اقتدارگرای قدرت طلب" بروزم. بررسی حملات مشکوک جریان انحرافی و بی بصیرت به دولتمردان و بی توجهی به فرمایشات صریح رهبر انقلاب در مذمت فضای تهمت و تخریب. منتظر بازدید و نظردهی شما. یا علی

چشمک دوشنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 21:22 http://www.banovan2008.persianblog.ir

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد