شعری برای فرگوسن .

سر الکس فرگوسن مربی منچستر یونایتد

 

کت وشلوار زیبا داره مستر

آدامسی دردهان . پرکاره مستر

 گل قرمز به سینه نصب کرده

پوشت درگوشه کت داره مستر

نشست و جست وخیز ورفت وآمد

عجب شور وتحرک داره مستر

پرد همچون فنر ازجایگاهش

اگر هفتاد ودو سن داره مستر

به تیمش گر چه با شد "ویک رونی "

"مسی " رادرمقابل داره مستر

سه گل خورده به دل خون وبه لب شاد

که گوئی طبع کولر داره مستر

به ببینی بار " فرگوسن " به میدان

که  صدها طرح در سرداره مستر.

 

نظرات 2 + ارسال نظر
چشمک سه‌شنبه 10 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 20:47 http://www.banovan2008.persianblog.ir

سلام

روز 13 خرداد روز مبارزه با دروغ گویی است ...

این روز توسط جنبش نام گذاری شده ...


به امید رشد اندیشه های سبز ...


راستی شعر زیباییست ...

امیر . ذخیره مطلب . شنبه 14 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 13:02



خط امام . راه امام .
بمنا سبت بیست ودومین سال درگذشت امام خمینی (ره)
اپس از درگذشت حضرت امام خمینی (ره) . موضوع خط امام وراه امام مطرح شد واین که چه کسی درخط امام است وچه کسی نیست ؟ والبته این موضوع هم تاکنون ازطرف کسانی مطرح می شود که خودشان درزمان حضرت امام (ره) ازآنچه شواهد وقرائن ومطالبشان نشان می دهد درخط امام نبوده اند بلکه درخط مخالفت با حضرت امام که این بحث ها قبلا شده ونیازی به تکرارنیست واما آنجه امروز می خواهم عرض کنم این است که به بینیم مدعیان خط امام درکجا قرارگرفته اند وایا عامل به سخن خود هستند یانه ؟

شاید 2 الی سه هفته قبل از انتخابات ریاست جمهوری 88 دوستان بسیجی درمساجد جزوه ای را که موسسه چاپ ونشرعروج به طبع رسانده بود پخش کردند .
روی جلد این جزوه ضمن این که باطرحی ازپرچم ایران همراه بود . چنین نوشته شده است .
وفادراران به خط و راه امام خمینی بخوانند !
روی میله پرچم بصورت کج نوشته شده است .
فرامین ووصایای صریح امام ب ه سپاه . بسیج ونیروهای مسلح .
باخط درشت درکنار نوشته شده است .
دفاع ازبسیج وامام بسیجیان .
حالا وارد جزوه می شویم بعد ازبسم الله الرحمن الرحیم .
صفحه 3
ورود سیاست درارتش شکست ارتش است . این راباید بدانید وجایز نیست .
صحیفه امام . جلد 16 . ص 111
درهمان صفحه .
من عرض می کنم به همه این قواوبه فرماندهان این قوا که این اف راد درهیچ یک ازاحزاب سیا سی . درهیچ یک ازگروها وارد نشوند .ا
اگر ارتش یاسپاه پاسداریاسایر قوای مسلحه درحزب وارد بشود .
آن روز با ید فاتحه آن ا رتش راخواند . درحزب وارد نشوید . درگروهها وارد نشوید .
اصلا تکلیف الهی . شرعی همه شما این است که بابروید حزب یابیایید ارتش باشید . مختارید ازارتش کناره گیری کنید .بروید درحزب . میل خودتان . اما هم ارتشی وهم حزب . معنایش این است که ارتشی با ید ازارتشی اش دست بردارد . بازیهای سیاسی باید توی ارتش وارد بشود. درهرگروهی که وارد هستید باید ازآن گروه جدا بشوید ولو یک گروهی است که بسیارمردم خوبی هم هستند . ولویک حزبی است که بسیازحزب خوبی هست . لکن اصل وارد شدن درحزب برای ارتش . برای سپاه پاسداران . برای قوای نظامی وانتظامی وارد شدنش جایزنیست . به فساد می کشد اینهارا. ومن عرض می کنم که کسانیکه درراس ارتش هستند وکسانی که درراس سپاه پاسداران هستند موظف هستند که ارتش راوسپاه راوسایر قوای مسلح راازاحزاب کنار بزنندواگر کسی درحزب هست . باید اوراازارتش بگویند یا درآنجا یا دراینجا . وهمین طور سپاه پاسداران وهمین طور سا یر قوای مسلح باید وارد درجهات سیاسی نشوند تا انسجام پید ا بشود
اگر وارد بشوید بالاخره به هم خواهید زد خودتان راوبالاخره درمقا بل هم خواهید ایستاد ونظام رابه هم خواهید زد واسلام را تض عیف خواهید کرد . تکلیف همه شمااین است که باهم باشید
بدون اینکه دریک حزب یادرگروهی واردشده باشید .هرگروهی که می خواهد باشد.
گروه فاسدکه انشا الله واردنمی شوید . گروههای بسیار خوب هم وارد نشوید . با ید شما مستقل . بدون اینکه پیوند بایک گروهی داشته باشید مستقل با شید وازحزب الله تعالی شانه ...
این گروهای اسلامی هم نباید د خالت درامور ارتش بکنند ونباید درانجا افراد داشته باشد . تابتوانید یک عضو صالح ویک ارتش و سپاه پاسداران منسجم وصالح وقدرتمند باشید.
ورود سیاست درارتش شکست ارتش اشت . ین راباید بدانید وشرعا جایز نیست ومن امر می کنم به شما که یا درارتش یادرحزب . دوم نداردکه بخواهید هم ارتشی باشید. هم حزبی . نمی شود.
صحیفه امام . ج 16 صفحا ت 110 و 111
درصفحه 6 جزوه چنین آمده است .
بیانات حضرت امام درسالروز میلاد حضرت امام رضا (ع)
همه دنیا که دنبال این هستندکه ارتششسان ازامور سیاسی برکنار باشد . آنها یک چیزی می ف همند که می گویند این را. ماکه می خواهیم که سپاه وارتش جند الله باشند ودسته بندی نداشته باشند وجهات سیا سی راهم کنار بگذارند .برای این که اگر جهات سیاسی ومناقشات سیاسی درسپاه رفتودرارتش رفت . باید فاتحه این سپاه وارتش راما بخوانیم .

صحیفه امام جلد 19 صفحه 11
ودردنباله سخنان چنین می فرمایند:
برای سپاهی ها جایز نیست که واربشوند به دسته بندی . وان طرفدارآن یکی . آن یکی طرفد اراین یکی .
به شما چه ربط دارد که درمجلس چه می گذرد؟ درانتخابات بازهم به من اطلاع دادند که بین سپاهی ها باز صحبت هست . خوب انتخابات درمحل خودش دارد می شود . جریانی دارد. به سپاه چکارداردکه آنهاهم اختلاف پیداکنند .؟ برای سپاه جایز نیست این . برا ی ارتش جایز نیست این . این سپاهی راازتعهدی که دارد . ازآن مطلبی که به عهده اوست بازمی دارد وهمین طور ارتش را . ومادرگفتارمان . درکرد ارمان . که درمحض ر خدای تبارک وتعالی است باید فکر بکنبم .
صحیفه امام جلد 19 صفحه 12
بیانات امام درسال 62خطاب به نماینده خویش ( ش هید محلاتی ) ومسولین سپاه اصفهان .
.. اصفهان مردم خوب ومتدین دارد . اقایان که آنجامی روند توجه داشته باشند که به هیچ کس گرایش پیدانکنند وسعی کنند سپاه مستقل باشد .البته نسبت به همه باصمیمیت برخورد کنید . سعی کنید اختلاف نظرهاراکه درتمام جاهاست به سپاه نکشانید.
صحیفه امام جلد 18صفحه 277

سخنان اما م درزمان تشکیل وزارت سپاه صفحه 8 همان جزوه .
باید سعی کنید جهات سیاسی درسپاهواردنشود . که اگر افکار سیاسی وارد سپاه شود. جهات نظامی آن ازبین می رود . همیشه به سپاه سفارش کنید که آنان خودشان رایک جنگده خدمتگزار مردم بدانند.
صحیفه امام جلد 18 صفحه 45
وباز درصفحه 8 همان جزوه .
پیام حضرت امام بمناسبت 29 فروردین ماه 1361
ازامور مهمی که باید لتمام نیروهای مسلح ازآن پیروی کنند واغماض یازآن به هیچ وجه نمی توان کردوبازهم تذکر داده ام . ا« است که هیچ یک ازافرادنیروهای مسلح . چه دررده های بالا یا پائین درحزب وگروهی باهر اسم وعنوان نباید وارد شوند .هرچند آن حزب وگروه صددرصد اسلامی وبه جمهوری اس لامی وفادار باشدوهرکس دریک حزب وگروه وارد شدباید ارازتش وسپاه وسایر بقوای انتظمی ونظامی وقوای مسلح خارج شود. وفرماندهان ومسولان موظف هستندکههرکس دریکی ازاحزاب یاگروههای سیاسی یا دینی واردشدبه اوتذکردهند که ازحزب ویاگروها ویاسازمان خارج شود .واگر تخلف کرد اوراازارتش یادیگر قوای مسلح اخراج کنند.همه افراد موظف اند . چنین اشخاصی رابه فرماندهان معرفی نمایند . وباید توجه داشته باشند کهورود درقوای مسلح دراحزاب وگروهها وسازمانها پایه قوای مسلح را متزلزل خواهد کرد وغ فلت از این امر موجب پیگرد خواهد بود.
صحیفه امام جلد 16صفحه 203
صفحه 9 همان جزوه
امقایسه امور سیاسی وهروئین ..
سران این ارتش وهمه قوای مسلح باید موظف باشند به این که حفظ کنند تمام ارتش راازاین که وارد درامور سیاسی بشود. ورود درامورسیاسی همان وحیثیت ارتش ازبین رفتن همان . امور سیاسی دارتش ازهروئین بدتر است . چطور هروئین انسان راچه می کند وازبین می برد .امورسیاسی هم باطن ارتش راازبین می برد . یدارتش یراازبین می برد.
صجیفه امام جلد 14 صفحه 441
صفحه 11 همان جزوه ازوصیت نامه حضرت امام
وصیت اکید من به قوای مسلحآناست که همان طورکه ازمقررات نظم .عدم دخول نظامی دراحزاب وگروهها و جبهه هااست به آن عمل نمایند . وقوای مسلح مطلقا چه نظامی وانتظامی و پاسداروبسیج وغیر اینها .. درهیچ حزب و گروهی وارد نشده وخودراازبازیهای سیاسی دور نگه دارند . دراین صورت می توانند ق درت نظامی خودراحفظ وازاختلافات درون گروهی مصون باشند وبرفرماندهانلازم است که افراد تحت فرمان خودراازورود دراحزاب منع نمایند وچون انقلاب ازهمهملت وحفظ آن برهمگان است . دولت وملت وشورای دفاع ومجلس شورای اسلامی وظیفه شرعی ومیهنی آنان استکهاگر قوای مسلح . چه فرماندهان وطبقات بالا وچه طبقات بعد . برخلاف مصالح اسلام وکشور بخواهند عملی انجام دهند یادراحزاب وارد شوندذکه –بی اشکال به تباهی کشیده می شوند . ویا درب ازی های سیاسی وارد شوند . ازقدم اول باآن مخالفت کنند . وبررهبر وشورای رهبری است کهباقاطعیت ازین امر جلوگیری نماید اتا کشور ازآسیب درامان باشد.
صحیفه امام جلد 21 صفحه 432- 433
صفحه 14 همان چزوه آخرین صفحه و اخرین سطر.
من تاآخر پشتیبان ارتش و سپاه وبسیبج خواهم بود وتضعیف آنان را حرام می دانم .



نظرحضرت امام درمورد جمهوریت و دمکراسی .

در نظام جمهوری قدرت زمامداران نامحدود نیست، اما این که چگونه این قدرت باید محدود شود؟ این امر با به رسمیت شناختن حقوق و آزادی های مردم اعم از فردی و اجتماعی، حق راهپیمایی و تجمعات مسالمت آمیز، حق اظهارنظر و آزادی بیان و قلم تحقق می یابد و بر اساس این حقوق و آزادی ها، عملاً مردم و گروهها و تشکل های سیاسی و اجتماعی و نهادهای مدنی بر دولت ها نظارت می کنند. از دیدگاه امام(ره) نیز ساز و کارهایی برای کنترل قدرت زمامداران وجود دارد. ایشان درباره حق مردم در نظارت بر زمامداران می فرمایند: «هرفردی از افراد ملت حق دارد که مستقیماً در برابر سایرین،
زمامدار مسلمین را استیضاح کند و به او انتقاد کند و او باید جواب قانع کننده بدهد و در غیر این صورت اگر بر خلاف وظیفه اسلامی خود عمل کرده باشد، خود به خود از مقام زمامداری معزول است»(ج ۴، ص ۱۹۰) «حق هم همین است باید(مردم) دخالت در امور بکنند، اگر دیدید من کج می روم، به من بگویید کج نرو»(ج ۲۰، ص ۱۷۰) و از آن سو «فقیه نمی خواهد به مردم زورگویی کند، اگر یک فقیهی بخواهد زورگویی کند، این فقیه دیگر ولایت ندارد» (ج ۱۰، ص ۲۹). با توجه به نکات یاد شده محدودیت زمامداران بر اساس آزادی و حقوق مردم از نظر امام روشن است. به نظر امام هر فرد از افراد ملت(نه مثلاً مجتهدین جامع الشرایط) آن هم مستقیماً نه لزوماً به طور پنهانی و غیرمستقیم آن هم زمامدار مسلمین را چه رسد مسئولان رده های پایین تر را، استیضاح کنند، چه رسد به نقدهای محدود و...
بر همین اساس می توان گفت این مبنای نظام جمهوریت نیز در نظر امام به گونه ای مستحکم بیان شده و مد نظر بوده است.
حقوق اقلیت های مذهبی وگروههای سیاسی.

برگرفته ازسایت . تفکر امام خمینی . .


در اندیشه امام خمینی (ره) اقلیت ها در نظام جمهوری اسلامی همانند سایر افراد از حقوق برابر و احترام کامل برخوردارند: «آنها با سایر افراد در همه چیز مشترک و حقوقشان به حسب قوانین داده می شود و در حکومت اسلامی آنها در رفاه و آسایش هستند.» (صحیفه امام، ج11، ص 290) ایشان در پاسخ این پرسش که آیا در جمهوری اسلامی اقلیت های مذهبی جایگاهی دارند یا خیر، ضمن بیان اینکه رژیم شاه با اقلیت ها رفتاری بهتر از رفتار با مسلمانان نداشته است می گوید:
«ما مطمئنا نسبت به عقاید دیگران بیشترین احترام را قائل هستیم. پس از سرنگونی دیکتاتوری و استقرار یک رژیم آزاد، شرایط حیات برای اکثریت مسلمانان و اقلیت های مذهبی بسیار خوب خواهد شد.» (صحیفه امام، ج 4، ص 3)
در واقع ایشان معتقد است در رژیم پهلوی حتی شهروندان مسلمان نیز از شرایط مطلوب برخوردار نبوده اند چه رسد به اقلیت هایی که درون این نظام زندگی می کرده اند. اما این نوید را پیش از پیروزی انقلاب اسلامی می دهد که شرایط مطلوب حیات برای اقلیت ها در نظام دینی کاملا وجود خواهد داشت. به هر حال در نگاه ایشان تمامی اقلیت های دینی و مذهبی از حقوق طبیعی بهره مندند.
«اسلام بیش از هر دینی و بیش از هر مسلکی به اقلیت های مذهب آزادی داده است، آنان نیز باید از حقوق طبیعی خودشان که خداوند برای همه انسان ها قرار داده است، بهره مند شوند. ما به بهترین وجه از آنها نگهداری می کنیم. در جمهوری اسلامی کمونیست ها نیز در بیان عقاید خود آزادند.» (صحیفه امام، ج 4، ص 336 و 337


برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد