بلاهای امت درغیبت مهدی .(ع)


بلاهای امت در غیبت امام مهدى(ع)

بزرگترین بلایا همان مصیبت غیبت امام قائم(ع)است ˜ه به خاطر ازدیاد آشوبها و فتنه ها در آن دوران جهل و تاری˜ی است و به همین خاطر به تفصیل این بلایا را از طریق روایات اهل بیت (ع) مرور می ˜نیم .

از امام على(ع) آمده است ˜ه فرمودند : (این آیه در مورد ما نازل شده است:

(وَجَعَلَهَا کَلِمَةً بَاقِیَةً فِی عَقِبِهِ لَعَلَّهُمْ یَرْجِعُونَ )( و او آن را در ى خود سخنى جاویدان کرد باشد که آنان {به توحید}بازردند).

و امامت در فرزندان حسین(ع) تا روز قیامت جاری است و غائب ما دو غیبت خواهد داشت ˜ه ی˜ی ˜وتاه ودیری بلند مدت است اما اوّلى شش روز یا شش ماه یا شش سال به طول می انجامد و دیری بیش از آن˜ه تصورش را ب˜نند ، و هی ˜س بر این امر ایدار نخواهد ماند مر آنان˜ه به ما ایمانى قوی و یقین داشته باشند). (الزام الناصب: ج ١ ص ٢)

از امام رضا(ع)˜ه ایشان از درانش از حضرت على(ع)˜ه ایشان نیز از یامبر خدا(ص)نقل ˜رده و می فرماید: (قائم از فرزندان من را با عهدی ˜ه برای او نوشته شده غیبت می ˜ند تا این˜ه ا˜ثر مردم بویند : ˜ه خدا نیازی به آل محمّد ندارد وعده ای دیردر ولادت ایشان ش˜ ˜نند ، و ˜سى ˜ه زمانش را در˜ ˜ند بایستى به دینش متمس˜ شود و به شیطان اجازه ندهد ˜ه بر ش˜ او مستولى شود را ˜ه او را از امتم دور می ˜ند وازدین من خارج می شود، همان ونه ˜ه درتان را از بهشت بیرون ˜رد وخداوند شیطان را ولى مشرکان قرار داد)( الزام الناصب: ج ١ص ٢٤)

از اصبغ بن نباته روایت است ˜ه حضرت على ع فرمود: در میان  رندان همانند زنبور باشید را ˜ه دیر رندان با ناه حقارت به آنها می نرند و ار رندان بدانند ˜ه ه بر˜تى درون زنبور هست هرز اینونه با آن ناه نمی ˜ردند، با زبان و بدنتان با مردم معاشرت ˜نید ولى قلبهایتان و کارهایتان را از آنها دور ˜نید ، به خدا سوند ˜ه آن یزی را ˜ه دوست دارید بدست نمی آورید تا آن زمان ˜ه در صورت ی˜دیر آب دهان بیاندازید و عده ای عده دیر رادروغو خطاب ˜نید تا این˜ه ازشما باقى نماند ،یا فرمودند : از شیعه ام ،˜سى باقى نمی ماند مر به اندازه سرمه در شم و یا نم˜ درغذا ، و برای شما مثالى می آورم، و آن مثل شخصى ˜ه غذایى را تهیه می ˜ند و آن را ا˜ می˜ند و در خانه اش می ذارد و س از مدتى دوری دوباره به خانه می آید ومی بیند ˜ه در غذایش حشره رفته است دوباره غذایش را تمیز می ˜ند و حشره ها را دور می ˜ند و می ذارد و خانه اش را دوباره تر˜ می ˜ند و س از بازشت دوباره می بیند ˜ه در غذا حشره رفته دوباره آن کارها را انجام می دهد و آنقدر این کار را انجام می دهد تا زمانى ˜ه دیر غذایش در همان حال باقى بماند ودیر هی حشره ای نتواند به آن ضرر برساند شما نیز این ونه هستید آن قدر آزمایش می شوید تا روهی اند˜ ˜ه هی خطایى در کارشان نباشد باقى بمانند . (الزام الناصب: ص ٢٤٤ , غیبت نعمانی: ص ٢)

ازعبدلله بن عباس از یامبر(ص)فرمودند: (...نهمین آنها قائم اهل بیتم و مهدی امتم می باشد شبیه ترین مردم به من در شکل و فتار و کارهایش ، س ازغیبتى طولانى و حیرتى تاری˜ ظهور می ˜ند، و امر خدا را اعلان می ˜ند و دین خدا را ظاهر می ˜ند و بوسیله خداوند و فرشتان او یروزمی شود.( الزام الناصب: ج 1ص ٢٨٦)

خداوند می فرماید:

(وَلا یَکُونُوا کَالَّذِینَ أُوتُوا الْکِتَابَ مِنْ قَبْلُ فَطَالَ عَلَیْهِمُ الْأَمَدُ فَقَسَتْ قُلُوبُهُمْ وَکَثِیرٌ مِنْهُمْ فَاسِقُونَ)( حدید: ١)

( و مانند کسانى که یش از این برایشان کتاب آسمانى آمد نباشید که دوره انتظار برآنها طولانى ذشت ودلهاشان زن قساوت رفت و بسیارى فاسق و نابکار شدند)

از امام صادق(ع) در تأویل این آیه آمده ˜ه فرمودند: (این آیه برای اهل زمان غیبت و روز های آن و نه برای زمان دیری نازل شده است و منظور از أَمَدُ همان مدت زمان غیبت است)( الزام الناصب: ج ١ ص ٩)

امام موسى ابن جعفر(ع)فرمود: ار نجمین فرزند از فرزندان هفتم غیبت ˜رد لله لله دینتان را حفظ ˜نید ، و ˜سى شما را از آن دور ن˜ند ، ای فرزندانم حتما صاحب این امر غیبت خواهد ˜رد تااین˜ه ˜سى ˜ه خود را بر این امر می بیند از آن خارج شود، در صورتى ˜ه آن محنتى از خداوند عزوجل است ˜ه با آن خلقش را امتحان نمود) (الزام الناصب: ج ١ ص ٢٠٢ , کافی: ج ١ ص ٣)

ازیمان تمار فت: ( نزد ابى عبدلله(ع) نشسته بودیم ˜ه به ما فرمود: حتما صاحب این امر غیبت خواهد ˜رد ، و ˜سى ˜ه در این مدت به دین خود ایبند مانده همانند ˜سى است ˜ه خار را در دست خود مشت ˜رده است سس فرمود -این نین با دستش -و ˜یست از شما ˜ه این ونه خار را در دست یرد ؟) (کافی: ج ١ ص ٢)

از ابان بن تغلب فت :امام صادق(ع) فرمود: ه حالى خواهید داشت ار ضربه اى کشنده در بین دو مسجد وارد شود و علم مخفی شود همانطور ˜ه مار در سوراخش مخفی شود و شیعه با هم اختلاف یدا ˜نند و همدیر را دروغو خطاب ˜نند و در صورت همدیر آب دهان بیندا ن زد ؟فتم : فدایت شوم ، هی خیری در آن زمان نیست ، فرمود: همه خیر درآن است و آن را سه بارت˜رار ˜رد) (اصول کافی: ج ١ ص ٣)

از امام صادق(ع)فرمود:  (حضرت امیر المؤمنین(ع)س از ˜شته شدن عثمان هنامی ˜ه مردم با او بیعت ˜ردند به بالای منبر رفت و خطبه ای خواند و فرمود: محنت وبلوای شما به همان حالت اول آن مانند آن هنام ˜ه خداوند یامبر(ص)را مبعوث ˜رده بازشت و قسم به ˜سى ˜ه ایشان را به حق مبعوث نمود ˜ه شما سخت آزموده شوید و سس غربال و الک شوید ، تا ائین ترین شما بالاترین شما برردد و بالاترین شما به ائین ترین شما تبدیل شود و ˜سانى ˜ه در دین خود ˜وتاهی و تقصیر داشته از همه سبقت بیرند و ˜سانى ˜ه در امور دینى از همه یشی رفته بودند در این امر ˜وتاهی ˜نند ، و به خدا سوند ˜ه هی یزی را نهان ن˜ردم و هی دروغی نفته ام و به من از این روزواین مقام خبردادند) (اصول کافی: ج ١, غیبت نعمانی: ص ٢)

از ابن ابى یعفور فت: (شنیدم ˜ه امام صادق(ع)فرمود: وای بر طاغیان عرب از آن زمانى ˜ه ظهور نزدی˜ باشد. فتم: ه تعدادی از اعراب قائم شما را همراهی می ˜نند ؟ فرمود: تعدادی اند˜، فتم :ولى ˜سانى ˜ه از اعراب ادعای همراهی ایشان را می ˜نند بسیارند، فرمود: مردم حتماً موردآزمایش وامتحان و ال˜ قرار می یرند و تعداد زیادی از مردم در ال˜ خارج می شوند).(اصول کافی: ج ١ ص ٤١٧ , غیبت نعمانى: ص ١١٢)

شود مر بعد از یأس و ناامیدی ، نه به خدا سوند تا این˜ه از همدیر تمیز داده شوید ،نه به خدا سوند ˜ه تا آن هنام ˜ه مورد آزمایش قرار بیرید ، و نه به خدا سوند تا در این امر سعادتمندان درآن سعادتمند و بدبختان در آن بدبخت تر شوند)(اصول کافى: ج ١ ص ٤١)

از امام ابى جعفر(ع) فرمود : (دل مردان از این سخن شما بى زار می شود ، س ˜سى ˜ه به آن اقرار˜رد از این علم بیشتر به او بدهید ، و ˜سى ˜ه انکار ˜رد رهایش ˜نید ، را ˜ه حتما امتحانى هست ˜ه در آن ناخالصى ها زدوده شود و ˜سانى ˜ه ی˜ مو را به دو قسمت می شکافند(متبحر در اموردینى) از ردونه این امتحان بیرون روند حتى جز ما و شیعه ما ˜سى باقى نمی ماند) (اصول کافی: ج ١ ص ٤١٨ ,غیبت نعمانی: ص ٢١٠)

از امام صادق(ع)روایت است ˜ه فرمود: (و ازبزرترین امتحانات این است ˜ه مردم ف˜ر می ˜نند او یرمرد بزر سال است ولى بصورت جوان به سوی آنها باز می ردد).( غیبة النعمانی: ص 1)

ابو بصیر از امام صادق(ع)روایت می ˜ند : (این امر را ˜سانى یاری می ˜نند ˜ه دیران هی انتظاری از آنها ندا رند و ار زمان امر ما فرا رسید ˜سانى ˜ه امروزه بر عبادت اوثان(بت های بشری)مشغول هستند از این امر خارج خواهند شد. (غیبت طوسی: ص ٢)



و در حاشیه غیبت طوسى نین شرحى بر این حدیث آمده:  (وشاید مراد از این حدیث ˜ه بیشتر یاران حق در آن زمان ˜سانى هستند ˜ه جایاهی در دین ندارند و ار قائم ظهور و خروج ˜رد خیلى از ˜سانى ˜ه مردم آنها را صاحب دین می دانند و خیلى های دیر را متدین و دین دار در حالى ˜ه در حقیقت و مجاز آنها عبادت ˜نندان بت های بشری(اوثان) بوده، و یا هنام ظهور امام به عبادت اوثان مشغول می شوند .


اما احتجاج دینداران و صاحبان فرهن وسیع و نحوه مواجه آنها با امام، آنها با تأویل قرآن بر امام به مقابله می ردازند و با آن تأویلات بر علیه امام به مبا رزه بر می خیزند و معرفت علوم قرآنى و تأویل قران را نمی توان به مردم عادی نسبت داد و حتى نمی توان آنرا به اهل فرهن متوسط نیز نسبت دهیم بل˜ه آن مختص طبقه بالای اهل فرهن علوم دینى و علم واز جمله آنها علمای سوء است .



ازمحمّد بن ابو حمزه از بعضى از اصحاب امام صادق(ع) روایت می ˜ند ˜ه امام فرموده: (قائم ما رنج و مصیبتى را ˜ه خواهد ˜شید ˜ه رسول خدا(ص) با آن مواجه نشده است را ˜ه یامبر به مبارزه با بت های وبى و سنی رداخت و اما قائم، با تأویل قرآن بر ایشان خارج می شوند و به خاطرآن با او می جنند.(غیبت نعمانی: ص ٣)


و از ابو حمزه ثمالى از امام باقر(ع) روایت می ˜ند ˜ه فرمود: (صاحب الأمر از مردم زمانه رنج هایى راخواهند دید ˜ه رسول خدا(ص)در زمانش دیده، حتى سخت تر خواهد دید.(غیبت نعمانی: ص ٣٠)

از محمّد ابن منصور عقیلى از درش روایت می ˜ند ˜ه من و حارث بن مغیره و جماعتى دیر ازاصحاب نزد امام صادق(ع) نشسته بودیم و ایشان به سخنان ما وش می ˜ردند، س به ما فرمود: (شما ونه تصور می ˜نید ؟؟هیهات هیهات به خدا سوند ˜سى ˜ه برای بیعت با او ردن هایتان را جلو می برید نخواهد بود مر این˜ه همی شما مورد امتحان و آزمایش قرار می یرید و خوب از بد جدا شود و عده ای از شما مأیوس شوند و به او سوند ˜سى ˜ه برای بیعت با او ردن هایتان را جلو می برید نخواهد بود و قائم ما ظهور نمی ˜ند تا آناه ˜ه و سیاه بختان در این امر سیاه بخت ترو سعادتمندان، سعادتمند تر شوند)(اصول کافی: ص ٤)




نظرات 2 + ارسال نظر
زهرا پنج‌شنبه 9 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 19:43 http://www.shoghezohor.blogfa.com

اَللّهُمَّ خُصَّ اَنْتَ اَوَّلَ ظالِمٍ بِاللَّعْنِ مِنّى وَ ابْدَاءْ بِهِ اَوَّلاً ثُمَّ الثّانِىَ وَالثّالِثَ وَ الرّابِعَ
اَللّهُمَّ الْعَنْ یَزیدَ خامِساً وَ الْعَنْ عُبَیْدَ اللَّهِ بْنَ زِیادٍ وَ ابْنَ مَرْجانَةَ وَ عُمَرَ بْنَ سَعْدٍ وَ شِمْراً وَ آلَ اَبى سُفْیانَ وَ آلَ زِیادٍ وَ آلَ مَرْوانَ اِلى یَوْمِ الْقِیمَةِ

سلام
از شما دعوت میکنم تا در ختم قرآن کریم هدیه به امام حسین (ع) و شهدای کربلا شرکت کنید

amir جمعه 10 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 11:07 http://www.sabetq1.blogfa.com

FOREIGN REMITTANCE DEPARTMENT BARCLAYS BANK ON-LINE TRANSFER LONDON.

INTB-WLD-NIG-T0292
ON-LINE REF: 873***627/HGSH872**
PAYMENT PROCESSING UNIT
ON-LINE PAYMENT CENTER

Our Ref: CB-I-B082Q-KO-LOG/IG-T0292
Your Ref:909873W/JHJSD.

27th November, 2012.

__________________________
Attention:Mr.Mohammad Reza Amirteimoor,.
Address: Iran.
__________________________

Post the info as listed.

You are welcome to Barclay's bank London UK branch the Official English website for non citizen of England,we are pleased to be at your service,barclays bank is Regulated and Stipulated by the Financial Service Authority [F.S.A] the financial institution that governs all the financial activities in England.

1.In response to the application as submitted in your name by Mrs Rose Williams we send you this email as we have acknowledged the receipt of your payment files. To this effect we have been delegated to conclude on the payment as assigned to us by World Bank Delegation Center in Geneva. All references to your payment voucher have been submitted to us to proceed with the clearance for further transfer to your nominated account.

2. Be informed that all Inheritance payment files in your name have been reviewed since the fund has been automatically changed by our customer Mrs Rose Williams in your name which has been on a dormant fixed deposit account. To enable us conclude on transfer of the sum of US$10,500.000.00 (Ten Million Five Hundred Thousand Dollars Only) you are advised to adhere to all payment transfer instructions to help us adequately on what to do to get the fund further credited from its fixed deposit account to your nominated account as would be re-providing.


3. We must inform you that this is a serious issue and must be taken seriously. All information as requested below from you as the beneficiary must be provided. The last G20 conference held has given the United Kingdom Government the better authority to manage such transactions like the one in your name only in accordance to the United Kingdom law and policies.

There is total need for you to submit to us an identification material in addition to the Account Information because we will use your passport numbers or driving license numbers for vetting of the account formation for security reasons and also not to transfer to a wrong identity.

ACCOUNT DETAILS:

BENEFICIARY'S FULL NAME:
BENEFICIARY'S ADDRESS, PHONE AND FAX:
BENEFICIARY'S SCANNED COPY OF PASSPORT OR DRIVING LICENSE:
BANKS NAME:
BANK ADDRESS:
PHONE AND FAX:
SWIFT CODE:
ROUTING CODE:
ACCOUNT NUMBERS:

This information is 100% important and must only be submitted through these units only;If you are satisfied with the information stated above, get back to us for more directives.We are waiting to hear from you in respect to this email.

Dr Raymond Mark Well
International Remittance Officer.
Tel: +44 7024 046102
Fax:+44 75524 50823
The information contained in this document is confidential to the addressee and is not necessarily the view of the Company. If you are not the intended
recipient, you must not peruse, use, disseminate, distribute or copy this email or attachments. If you have received this in error, please notify us by return email.


>
> m----- Original Message -----
>
> From: asabetm asabet
>
> Sent: 11/25/12 09:22 PM
>
> To: infobb@accountant.com
>
> Subject: Hell. about Mrs Rose Williams
>
>
> Hello , sir,
> I am Mohammad Reza Amirteimoor from Iran ,
> Mrs Rose Williams told me to send this informations you you.
> this is my caccount number of bank,
> Mell Bank in Iran.
> 0302155622003
> siba.
>
> MohammadReza Amirteimoo

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد