مولاعلی (ع)


مولاعلی (ع)


اَلصّادِقُ مَکرّّمُ جَلیلُ الکاذِبُ مُهانُ ذَلیلُ .


The trustful is  respectable


the liar contemptible.


راستگو عزیز وجلیل ودروغگو خواروذلیل است


صدق است وصفاآیتی ازخلق جمیل

کذب است وریانشانی ازروح علیل

پیش همه راستگو عزیزاست وجلیل

وانکس که دروغگوست خواراست وذلیل.

=

ترجمه انگلیسی وشعری

ابوالقاسم حالت .


نظرات 3 + ارسال نظر
میترا جمعه 22 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 20:04

سلام

میترا جمعه 22 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 20:05

سلام برشما ..

میترا جمعه 22 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 22:30

با خودم گفتم قلم بر پا کنم
بهر زهرا مدحتى انشاء کنم
اشک چشمم فرصت انشاء نداد
دست لرزید و قلم هم پا نداد
از فراسوى دلم آمد ندا
تو کجا و مدت خیر النساء
با دلى بشکسته و حالى خراب
زیر لب گفتم مدد یا بوتراب
من نبودم لایق مدحش ولى
مدح زهراء گفتم از قول على
اى بزرگ آفرینش فاطمه
چلچراغ اهل بینش فاطمه
اى ستون خیمه آل عبا
محور اصلى اصحاب کساء
اى طفیل هستیت چرخ و فلک
لوح اصلى اصحاب کساء
اى طفیل هستیت چرخ و فلک
لوح و کرسى و قلم جن و ملک
دست بوست اولین و آخرین
خاک روب خانه ات روح الامین
روح بخش کائنان فاطمه
معنى صوم و صلاتى فاطمه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد