بررسی سوره عنکبوت .. ازندای شیعه

  • عالمان و خردمندان
  • سوره مبارکه عنکبوت
  • آیه شریفه 43
  • وَتِلْکَ الْأَمْثَالُ نَضْرِبُهَا لِلنَّاسِ وَمَا یَعْقِلُهَا إِلَّا الْعَالِمُونَ

  • معنای آیه:

    مثال کسانی که غیر از خدا را سرپرست خود می دانند مانند عنکبوتی است که به خانه ی سست خود پناه می برد. این مثال هایی است که برای مردم می زنیم و جز دانایان آن را درک نمی کنند.

  • پیام آیه:

    تکیه و اعتماد به هرچیز غیر از خداوند حکیم، تکیه بر پایه های سستی است که هرگز ادامه نخواهد داشت. خداوند عالمان و خردمندان را می ستاید زیرا آنان می دانند که همه ی گنجینه ها نزد خداست. و تنها تکیه گاه باید او باشد. بکوشیم از عالمان و خردمندان باشیم.

  • سوره:رعد
  • تعداد آیات:43
  • محل نزول:مدینه
  • تعداد کلمات:855
  • تعداد حروف:3506
  • معنی عنوان سوره:

    غرّش آسمان و ابر

  • علت نام گذاری:

    آیه 13 سوره رعد می باشد که سخنانی درباره رعد و برق و صاعقه آمده و این پدیده های طبیعی و علمی به عنوان مظهری از قدرت و رحمت خدا معرّفی شده است.

  • نام های دیگر سوره:

    ندارد

  • محتوای سوره:

    حقانیّت و عظمت قرآن.توحید و اسرار آفرینش به عنوان نشانه ههای خدا.برافراشتن آسمانهای بی ستون.تسخیر خورشید و ماه به فرمان خدا.گسترش زمین و آفرینش کوهها و نهرها و درختان و میوه ها.پرده های آرام بخش شب که روز را می پوشاند.باغهای انگور و نخلستان و زراعتها و شگفتیهای آنها.معاد و زندگی نوین انسان و دادگاه عدل پروردگار.مسئولیتهای مردم و وظایفشان.تغییر سرنوشت به دست خود انسان.توحید، تسبیح رعد و وحشت آدمیان از برق و صاعقه.سجده آسمانیان و زمینی ها در برابر عظمت پروردگار.بی خاصیّت بودن بت ها، شرح سرگذشت اقوام یاغی و سرکش گذشته و تهدید کفار با تعبیرات تکان دهنده .دعوت به اندیشه و تفکر برای شناختن حق و باطل و مثالهایی زنده و محسوس در این زمینه.وفای به عهد، صله ارحام و استقامت، دستور به انفاق در پنهان و آشکار.ترک انتقامجویی، نتایج خوب حق پذیری.ناپایداری دنیا و اطمینان و آرامش فقط در سایه ایمان به خدا.این سوره از عقاید و ایمان شروع و به اعمال و برنامه های انسان سازی پایان می یابد.

  • ترتیب:

    به ترتیب جمع آوری، سیزدهمین سوره است و به ترتیب نزول نود و پنجمین سوره است که بعد از سوره « محمد» (ص) و قبل از سوره «الرحمن» نازل شده است.

  • داستان های سوره:

    ندارد

  • اولین آیه سوره:

    المر تِلْکَ آیَاتُ الْکِتَابِ وَالَّذِیَ أُنزِلَ إِلَیْکَ مِن رَّبِّکَ الْحَقُّ وَلَـکِنَّ أَکْثَرَ النَّاسِ لاَ یُؤْمِنُونَ

  • آیه پایانی سوره:

    وَیَقُولُ الَّذِینَ کَفَرُواْ لَسْتَ مُرْسَلاً قُلْ کَفَى بِاللّهِ شَهِیدًا بَیْنِی وَبَیْنَکُمْ وَمَنْ عِندَهُ عِلْمُ الْکِتَابِ

  • فضیلت تلاوت سوره:

    پیامبر اسلام(ص) فرمود: « هر کس سوره رعد را تلاوت کند به تعداد هر ابری که گذشته و هر ابری که تا قیامت خواهد آمد ده حسنه به او خواهند داد و روز قیامت از آنهایی خواهد بود که به عهد خدا وفا کرده اند.»

دریافت کد دانشنامه سوره‌ها
شیصبانی

از نشانه های قیام قائم (عج)، خروج «شیصبانی» است. امام باقر علیه السلام فرمود: «کجاست برای شما سفیانی تا اینکه پیش از او «شیصبانی» از سرزمین کوفان خروج کند، بجوشد چنانکه آب از چشمه می جوشد و جمع شما و سران شما را بکشد. پس از آن، متوقّع سفیانی باشد و اینکه حضرت قائم (عج) خروج کند».

دریافت کد دانشنامه مهدویت
  • جوان و نوجوان
  • امام على علیه السلام:
  • «مُرُوا الاَحداثَ بِالمِراءِ وَ الجِدالِ وَ الـکُهولَ بِالفِکَرِ وَ الشُّیوخَ بِالصَّمتِ»

  • جوانان را به مباحثه و مناظره، و میان سالان را به اندیشیدن، و پیران را به سکوت، فرمان دهید.

  • شرح نهج البلاغه ابن ابى الحدید، ج 20، ص 285، ح 260



  • سوره مبارکه المائدة
  • آیه شریفه 82
  • لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِینَ آمَنُوا الْیَهُودَ وَالَّذِینَ أَشْرَکُوا ۖ وَلَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَوَدَّةً لِلَّذِینَ آمَنُوا الَّذِینَ قَالُوا إِنَّا نَصَارَى ۚ ذَلِکَ بِأَنَّ مِنْهُمْ قِسِّیسِینَ وَرُهْبَانًا وَأَنَّهُمْ لَا یَسْتَکْبِرُونَ

  • بطور مسلّم، دشمنترین مردم نسبت به مؤمنان را، یهود و مشرکان خواهی یافت؛ و نزدیکترین دوستان به مؤمنان را کسانی می‌یابی که می‌گویند: «ما نصاری هستیم»؛ این بخاطر آن است که در میان آنها، افرادی عالم و تارک دنیا هستند؛ و آنها (در برابر حق) تکبّر نمی‌ورزند.



نظرات 1 + ارسال نظر
امیر.. چهارشنبه 17 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 19:35 http://www.sabetq1.blogfa.com

إصدارات أىصار الإماو المَدی
(علیُ السلاو)
/ العدد
(
891
)
جام
ـــــ
ع الأدل
ــــــ
ة
طبعت منقحت ومزیدة
بقله
عبد
الزساق ٍاشه
الطبعت
الثانیت
341
5
هـ
-
103
4
م
لمعرفت المزید حول دعوة السید
أحمد الحسن
(علیه السلام)
یمکنکن الدخول إلى الموقع التالی :
www.almahdyoon.org

مقدمة الطبعة الجاىیة
بِ
سْ
م الله الرّ
حْ
من الرّ
حِ
یم
.
ا
تَ
ث
ک
ا
م
ی
ل
س
ت
م
ل
س
و
تُ
ی
د
ه
ت١
ا
و
ة
م
ئ
لأ
ا
و
ل
آ
و
د
م
ت٤
ى
ل
ع
ـ
لب
س
ل
ا
و
ة
لب
ص
ل
ا
و
تُ
ت١
ا
ع
ل
ا
ب
ر

د
م
تٟ
ا
ىذه الطبعة الثانیة من کتاب "جامع الادلة
ن
م
ا
د
ج
تَ
ث
ک
ل
ا
بُ
ا
ه
ت
ق
ب
ا
س
ن
ع
ف
ل
ت
تٖ
ی
ى
و
"
التفاصیل، ولعل أىم ما تٯیزىا عن سابقتها احتفاظها بأصل فکرة الکتاب والاکتفاء بالضروری،
ی
ع
ا
و
د
ف
إ
ة
ق
ی
ق
تٟ
ا
و
.
و
ی
د
ی
تُ
ب
ر
خ
آ
ا
ب
ا
ت
ک
ف
أ
ء
ا
ر
ق
ل
ا
ض
ع
ب
ى
ر
ی
د
ق
تى
ح
،
ل
ی
ص
ا
ف
ت
ل
ا
ن
م
م
ه
ت١
ا
و
الاختصار وتسهیل ات١طالعة، وکذلک اختمار افکار
جدیدة کانت وراء ىذه الطبعة.
أسأؿ ا﵁ أف تٖقق ات١رجو منها، وتکوف نافعة للبخوة القراء.
عبدالرزاق هاشم
01
/
3
/
4102
م
مقدمة الطبعة الأ
ولى
بِ
سْ
م الله الرّ
حْ
م
ن الرّ
حِ
یم
اتٟمد ﵁ مالک ات١لک، ت٣ری الفلک، مسخر الریاح، فالق الإصباح، دیاف الدین، رب العات١تُ،
اتٟمد ﵁ الذی من خشیتو ترعد السماء وسکانها، وترجف الأرض وعمارىا، وت٘وج البحار ومن
یسبح بُ غمراتها. اللهم صل
ى
على ت٤مد وآؿ ت٤مد، الفلک اتٞاریة بُ اللجج الغامرة
، یأمن من
رکبها ویغرؽ من ترکها، ات١تقدـ ت٢م مارؽ، وات١تأخر عنهم زاىق، واللبزـ ت٢م لاحق.
بُ کتاب نصیحة لطلبة اتٟوزة العلمیة وکل طالب حق قاؿ السید
أتٛد اتٟسن
(
علیو
السلبـ
)
:
[
روى أبو خدت٬ة، عن أبی عبد ا﵁
(
علیو السلبـ
)
، قاؿ:
(
إذا قاـ القائم
(
علیو السلبـ
)
ج
اء بأمر جدید، کما دعا رسوؿ ا﵁
(
صل
ى
ا﵁ علیو و
آ
لو
وسلم
)
بُ بدو الإسلبـ إبٔ أمر جدید)
[الإرشاد: ج
ص
]
.
عندما یقرأ ىذه الروایة أی إنساف یطلب اتٟق فلببد أف یهیأ نفسو لاستقباؿ أمر جدید غتَ
ما ىو مألوؼ عنده بل إف بعض الروایات وصفت أمر القائم بالغریب وأصحاب
و بالغرباء: (بدأ
بٌ
أ
ی
ف
أ
د
ی
ر
ت
ة
ئ
ف
ل
ک
ف
س
لأ
ا
ع
م
ن
ک
ل
و
)
ء
ا
ب
ر
غ
ل
ل
بى
و
ط
ف
،
أ
د
ب
ا
م
ک
ا
ب
ی
ر
غ
د
و
ع
ی
س
و
ا
ب
ی
ر
غ
ـ
لب
س
لإ
ا
الإماـ
(
علیو السلبـ
)
وفق ما ترید ىی وتْسب ات٠طة التی قرروىا لقیامو
(
علیو السلبـ
)
بل ولابد
أف یأبٌ الإماـ
(
علیو السلبـ
)
عن طریق من قرروا إتباعو وىکذا
﴿
ل
ک
م
ه
ی
د
ل
ا
تٔ
ب
ز
ح
ف
و
ح
ر
ف

[ات١ؤمنوف:
]
، فإذا جاء الإماـ من طریق آخر:
﴿
ن
م
ل
ج
ر
ى
ل
ع
ف
آ
ر
ق
ل
ا
ا
ذ
ى
ؿ
ز
ػ
ن
لا
و
ل
ا
و
ل
ا
ق
م
ی
ظ
ع
تُ
ػ
ت
ػ
ی
ر
ق
ل
ا

[الزخرؼ:
]
. وإذا جاء تٓطة بٓ تٗطر ببات٢م وبأمر جدید فهذا لا یکوف الإماـ
عندىم ولابد أف ی
واجو بالتکذیب والسخریة والاستهزاء وکأف قولو تعابٔ:
﴿
د
ا
ب
ع
ل
ا
ى
ل
ع
ة
ر
س
ح
ا
ی
ف
و
ئ
ز
ه
ػ
ت
س
ی
و
ب
ا
و
ن
ا
ک
ا
لا
إ
ؿ
و
س
ر
ن
م
م
ه
ی
ت
أ
ی
ا
م

[یس:
]
بٓ یقرع أتٝاعهم ولا یعنیهم.
وىکذا حتى ینتهی بهم الأمر إبٔ قتاؿ الإماـ ات١هدی
(
علیو السلبـ
)
.
8
......
..............
...
.....................
إصداراث أنصار الإهام المهدی

فعن الب
اقر
(
علیو السلبـ
)
: (إذا قاـ القائم
(
علیو السلبـ
)
سار إبٔ الکوفة فیخرج منها بضعة
ألف نفس یدعوف البتًیة علیهم السلبح، فیقولوف لو ارجع من حیث جئت فلب حاجة لنا بُ بتٍ
فاطمة، فیضع فیهم السیف حتى یأبٌ على آخرىم بٍ یدخل الکوفة فیقتل بها کل منافق مرتاب
ویهدـ قصورى
ا ویقتل مقاتلیها حتى یرضى ا﵁ عز وعلب)
[الإرشاد: ج
ص
]
.
وىذه نصیحة لکل من تٮاؼ ات١عاد ولا یرید أف یواجو الإماـ بقوؿ: ارجع یا
بن فاطمة
]
.
واتٟق إف على الناس أف لا یتوت٫وا أف إتباع فقهاء آخر الزماف ىو طوؽ النجاة الذی ت٬علهم
تٔنأى عن غمرات الفتن، فلعل اتٟ
و
ل
ا
ق
ا
م
ا
ع
ط
ا
س
ا
ن
ا
ى
ر
ب
ی
ف
ک
ی
و
،
ک
ل
ذ
تَ
غ
ی
ى
و
،
ک
ل
ذ
تَ
غ
ة
ی
ق
ی
ق
الإماـ الصادؽ
(
علیو السلبـ
)
( :
یقدـ القائم
(علیو السلبـ)
حتى یأبٌ النجف فیخرج إلیو من
الکوفة جیش السفیانی وأصحابو، والناس معو، وذلک یوـ الأربعاء فیدعوىم ویناشدىم حقو
وتٮبرىم أنو مظلوـ مقهور ویقوؿ: من
حاجتٍ بُ ا﵁ فأنا أوبٔ الناس با﵁ .... فیقولوف: ارجع من
حیث شئت لا حاجة لنا فیک، قد خبرناکم واختبرناکم
)
(
)
.
فها أنتم تروف أف الناس بُ الکوفة یتبعوف السفیانی ویقولوف للقائم: ارجع من حیث شئت.
والکوفة أو النجف ىی عاصمة الشیعة کما یقولوف، وىی مرکز ات١رجعیات
واتٟوزات، فکیف یا
ترى اصطفت مع السفیانی، ووقفت بوجو القائم
(
علیو السلبـ
)
؟ ألیس ذلک بسبب توجیهات
الفقهاء ات١نحرفتُ الذین یتبعونهم ؟
بل إف فقهاء الضلبلة ىم طلیعة من یقوؿ للقائم: ارجع یا
بن فاطمة.
فعن أبی جعفر
(
علیو السلبـ
)
( :
ویستَ إبٔ الکوفة، فیخرج منها ست
ة عشر ألفا من البتًیة،
شاکتُ بُ السلبح، قراء القرآف، فقهاء بُ الدین، قد قرحوا جباىهم، وشمروا ثیابهم، وعمهم
النفاؽ، وکلهم یقولوف: یا بن فاطمة ارجع لا حاجة لنا فیک. فیضع السیف فیهم على ظهر
النجف عشیة الاثنتُ من العصر إبٔ العشاء، فیقتلهم أسرع من جزر جزور، فلب
یفوت منهم
-
ذکحٌ جلأٔٛجٌ: ؼ
ٖ83
.
جاهع الأدلت
.
..........
.............
.....
....
...........................
9
رجل، ولا یصاب من أصحابو أحد، دماؤىم قرباف إبٔ ا﵁. بٍ یدخل الکوفة فیقتل مقاتلیها حتى
یرضى ا﵁
)
(
)
.
فیا أیها الناس اتقوا ا﵁، وافتحوا مسامع قلوبکم، ولا یغرنکم با﵁ الغرور.
** ** **
الأساس الذی تقوـ علیو الدعوة ات١بارکة یتلخص بات١قولة التالیة
: إف السید
أتٛد اتٟسن
(
علیو
السلبـ
)
ىو وصی ورسوؿ الإماـ ات١هدی
(
علیو السلبـ
)
والیمانی ات١وعود. ىذه ات١قولة التی تشتَ
إبٔ أف القائم الذی یطهر الأرض ىو شخص یرسلو الإماـ ات١هدی
(
علیو السلبـ
)
، ت٘ثل سر
الظهور الذی خفی عن کل من کتب بُ قضیة الإماـ ات١هدی، حتى أظه
ره صاحبو
(
علیو
السلبـ
)
.
فالتصور التقلیدی، أو التصور الشائع بتُ الناس یتقوـ بفکرة أف القائم ىو الإماـ ات١هدی
ت٤مد بن اتٟسن
(
علیو السلبـ
)
.
ق
ی
ق
تٖ
بُ
ا
م
ه
ن
م
ل
ک
ا
ه
ع
ب
ت
ی
تی
ل
ا
ث
ح
ب
ل
ا
ة
ی
ج
ه
ن
م
ى
ل
ع
ا
م
ت
ح
س
ک
ع
ن
ی
س
ن
ی
ر
و
ص
ت
ل
ا
تُ
ب
ؽ
ر
ف
ل
ا
ف
إ
مطلوبة
. فإذا کاف التصور التقلیدی یبدو
ة
ی
ص
خ
ش
د
ی
د
تٖ
ة
ل
أ
س
م
بُ
ض
و
ت٠
ا
ن
ع
ا
م
ا
ت٘
ا
ی
ن
غ
ت
س
م
القائم وت٤اولة التعرؼ علیو، باعتبار أف ات١سألة بالنسبة لو ثابتة ومفروغ منها، فإف ىذه ات١سألة
ت٘ثل ا﵀ور والبؤرة التی یتًکز علیها البحث بُ التصور اتٞدید الصحیح الذی تقدمو الدعوة ات١بارکة.
واتٟق إف قراءة روایات
أىل البیت
(
علیهم السلبـ
)
قراءة متفحصة تضعنا بإزاء العجز
والتناقض الصارخ الذی ینطوی علیو التصور التقلیدی، وتبتُ تّلبء بالغ أف ىذا التصور أقرب ما
.
ة
ق
ی
ق
تٟ
ا
ن
ع
ث
ح
ب
ل
ا
بُ
ا
ن
ا
ی
ح
أ
ر
ا
ت
ه
ت
س
لا
ا
ل
ب
ل
ى
ا
س
ت
ل
ا
و
،
ی
ر
ک
ف
ل
ا
ت
ا
ب
س
ل
ا
بٔ
إ
ف
و
ک
ی
فإف رکوف التصور التقلیدی إبٔ ىذه الف
کرة ات١سبقة ات١تمثلة بتحدید شخص القائم بأنو الإماـ
ات١هدی ت٤مد بن اتٟسن
(
علیو السلبـ
)
م
ت
ح
،
ق
ی
ق
تٖ
ف
و
د
ا
به
م
ی
ل
س
ت
ل
ا
و
،
و
ن
م
لب
س
ر
م
ا
ص
خ
ش
س
ی
ل
و
،
ر
ص
ع
ى
ل
ع
ة
ل
ا
د
ل
ا
ت
ا
م
لب
ع
ل
ا
بُ
ث
ح
ب
ل
ا
ه
ا
د
س
و
و
ت
م
تٟ
ل
ب
،
ه
ر
و
ت٤
ی
د
ی
ل
ق
ت
ل
ا
ر
و
ص
ت
ل
ل
ا
ی
ث
تْ
ا
ر
ا
س
م
-
ولاتً جلإِحِس: ٘

.
30
......
..............
...
.....................
إصداراث أنصار الإهام المهدی

الظهور، وت٣ریات ىذا العصر ووقائعو
، وملبحظة ات١ساحة اتٞغرافیة تٟرکة الظهور، وطبیعة الأدوار
ی
تٮ
ر
ا
ت
ل
ا
ث
ح
ب
ل
ا
ة
ی
ج
ه
ن
م
بُ
ا
م
ا
ت٘
ى
ى
ا
م
ت
ی
ث
تْ
و
ه
ف
،
ة
ح
ا
س
ت١
ا
ه
ذ
ى
ى
ل
ع
ة
ف
ل
ت
خ
ت١
ا
ـ
ا
و
ق
لأ
ا
ا
ه
ب
ع
ل
ت
تی
ل
ا
ذی الطبیعة النظریة الباردة البعیدة کل البعد عن تلمس وظیفة وتکلیف الفرد بُ العصر ات١ذکور،
بل ىو تْث یغلب عل
یو عادة طابع تٚع الروایات التی تتحدث عن علبمة معینة أو حادثة ت٤ددة،
لیتخذ البحث بالنتیجة صورة تٚع وتبویب للروایات لا أکثر.
ىذه الطبیعة الفکریة التی میزت التصور التقلیدی ألزمتو بإتباع منهجیة بُ التعامل مع
ا
ع
ل
ا
ف
و
م
ض
ت١
ا
س
م
ل
ت
د
ح
د
ن
ع
ا
م
ئ
ا
د
ف
ق
ت
ة
ی
ئ
ا
و
ر
ل
ا
ص
و
ص
ن
ل
ا
ن
ع
ا
ی
ل
ک
د
ا
ع
ت
ب
لا
ا
و
،
ت
ا
ی
ا
و
ر
ل
ل
بٕ
ا
تٚ
لإ
ا
و
ـ
،
ا
تَ
ث
ک
ة
ق
ی
ق
تٟ
ا
ت
ر
ض
أ
ر
ا
ث
آ
و
ی
ل
ع
ت
ب
ت
ر
ت
ی
ذ
ل
ا
ر
م
لأ
ا
،
ا
ه
ق
ئ
ا
ق
د
و
ا
ه
ق
ئ
ا
ق
ح
و
،
ا
ه
ل
ی
ص
ا
ف
ت
بُ
ص
و
غ
ل
ا
ا
ته
لا
لا
د
ب
ی
غ
ی
ت
ا
ی
ا
و
ر
ل
ل
ة
م
ا
ع
ل
ا
و
ة
ی
ح
ط
س
ل
ا
ت
لا
لا
د
ل
ا
ى
ل
ع
ز
ی
ک
تً
ل
ا
ف
ا
ه
غ
و
ل
ب
ن
ع
ـ
ا
ع
ل
ا
ی
ع
و
ل
ا
ت
د
ع
ب
أ
و
اتٟقیقیة العمیقة، کما ىو واضح. فتجمیع
الروایات لا یتم ببراءة، ودوف تصور مسبق ، کما قد
ة
د
ا
ع
ق
ل
ط
ن
ی
و
ى
ا
ت٪
إ
و
،
ن
ظ
ی
-
شعر بذلک أصحابو أـ بٓ یشعروا
-
من تصور فحواه أف الدلالة
العامة أو الإتٚالیة ىی کل الدلالة.
إف التًکیز على الدلالات العمومیة للنصوص الروائیة، وغض النظر عن مضامینها التفصیلیة
ترتب ع
لیو إخفاؽ ىذا التصور بُ الظفر بسر عصر الظهور، وجهلو الواضح تْقیقة ظهور القائم
بوصفو تٟظة مفصلیة
استًاتیجیة
بُ مسار الدعوة الإت٢یة بُ الأرض. وىی بالتابٕ تٟظة یتًتب
علیها اختبار الناس وغربلتهم وت٘حیصهم. وسیتضح بُ ثنایا البحث أف تٙة دعوة یباشرىا الیمانی،
وأف
ن
ع
ا
ج
ر
ا
خ
و
س
ف
ن
د
ج
ی
س
ا
ى
د
ن
ا
ع
ی
ن
م
و
،
ی
د
ت
ه
ت١
ا
و
ز
ئ
ا
ف
ل
ا
ه
د
ح
و
و
ى
ا
ه
ت
ی
ا
ر
ت
تٖ
ی
و
ض
ن
ی
ن
م
ولایة آؿ ت٤مد
(
علیهم السلبـ
)
وبالتابٕ خارج عن رتٛة ا﵁ تعابٔ.
ىذه النتائج ات٠طتَة على مستوى العقیدة تٯکن الظفر بها من خلبؿ التصور الذی تقدمو
الدعوة ات١بارکة، من ىذا ات١نطلق سیتخ
،
ا
ه
ی
ل
ع
ل
ی
ل
د
ت
ل
ا
و
ة
ق
ی
ق
تٟ
ا
ه
ذ
ى
ف
ا
ی
ب
ب
م
ت
ه
ی
ا
ج
ه
ن
م
ث
ح
ب
ل
ا
ذ
وإزاحة الشبهات التی اعتًضها بها ات١بطلوف.
فالبحث بُ جوىره بیاف تٟقیقة الرسوؿ ات١ذکور أو القائم الذی یرسلو الإماـ ات١هدی
(
علیو
السلبـ
)
ا
م
ی
س
لا
و
،
لا
و
أ
ت
ا
ه
ب
ش
ل
ا
ن
م
ئ
ر
ا
ق
ل
ا
ی
ع
و
ف
ی
ظ
ن
ت
ؿ
لب
خ
ن
م
ف
ا
ی
ب
ل
ا
ا
ذ
ى
م
ت
ی
س
و
،
شبهة

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد